راز گرفتار نشدن برخی افراد به کوید-19 کشف شد

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران می‌گویند این را کشف می‌کنند که برای داروها و واکسن‌ها بیشتر می‌شود.

بر اساس مطالعه قدیمی که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو انجام شده است، بیش از دو برابر که علامت‌دار می‌شوند، حامل یک نوع ژنی خاص هستند که به آنها کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکوافرادی که به کوید-۱۹ مبتلا می‌شوند، اما هرگز علائمی از خود نشان نمی‌دهند، احتمالاً یک برگ برنده ژنتیکی در آستین خود دارند.

این مطالعه که در مجله Nature منتشر شد، اولین شواهدی را ارائه کرد که نشان می‌دهد یک پایه ژنتیکی برای استفاده بدون علامت به ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد.

جیل هولنباخ، استاد نورولوژی و اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه کالیفرنیا سان فارسیسکو و یکی از اعضای موسسه ویل برای علوم اعصاب در UCSF و پژوهشگر ارشد این مطالعه توضیح داد: اگر ارتشی داشته باشید که دشمن را زود تشخیص دهد، این یک مزیت بزرگ است. مثل داشتن سربازانی است که برای نبرد آماده هستند و از قبل می‌دانند به دنبال چه چیزی بگردند.

جواب این معما در آنتی‌ژن لکوسیت انسانی (HLA) یا نشانگرهای پرورشی است که به سیستم ایمنی اطمینان می‌دهند. به نظر می‌رسد جهش در یکی از ژن‌های کدکننده HLA به سلول‌های T کشنده ویروس کمک می‌کند تا ویروس SARS-CoV-2 را شناسایی کرده و یک حمله برق‌آسا را ​​آغاز کند.

گفتنی است که این جهش ژنتیکی موسوم به HLA-B*15:01 کاملاً شایع است و حدود ۱۰ درصد از جمعیت مورد مطالعه آن را دارند. این جهش از آلوده شدن سلول‌ها توسط ویروس نمی‌کند، بلکه از بروز علائم در جلوگیری از می‌کند.

بخوان  پنج راهی که متاورس می تواند برای افراد دارای معلولیت انقلابی باشد

محققان دریافتند که 20 درصد از آنها که پس از آن بدون علامت بودند، کمتر از یک نسخه از HLA-B*15:01 را داشتند.

دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو در توضیح اینکه چرا برخی از افراد به بیماری کووید-19 مبتلا نمی‌شوند، یا در واقع بدون علامت هستند، می‌گویند ممکن است یک جهش ژنی در کار باشد.

سلول‌های T در برخی از افرادی که حامل این نوع هستند، می‌توانند ویروس‌های جدید را حتی اگر قبلاً با آن مواجه نشوند، به دلیل شباهت آن‌ها به ویروس‌های سرماخوردگی فصلی که از قبل می‌شناسند، شناسایی می‌کنند.

این پژوهش به حل معمای این است که چرا برخی از افراد می‌توانند بدون استفاده از کووید-۱۹ به آن آلوده شوند، کمک می‌کنند.