سفیدترین رنگ جهان قابل استفاده در خودروها و هواپیماها شد!

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، سال گذشته مهندسان دانشگاه پردو از تخصص خود در مواد برای تولید سفیدترین رنگ جهان با استفاده از انعکاس حدود 98 درصد از نور خورشید استفاده می کنند که پتانسیل بالا در بهره برداری از انرژی برای ساختمان ها دارد. این تیم اکنون در دستور ساخت این رنگ ایجاد کرده و نسخه های نازکتر و سبک تولید کرده است که گفته می شود برای استفاده در خودروها، قطارها و هواپیماها ایده آل است.

سفیدترین رنگ جهان قابل استفاده در خودروها و هواپیماها شد!

وی افزود: این رنگ‌کننده سایر روش‌های خنک‌کننده، تمام گرما را به فضا می‌تاباند که در نهایت سیاره ما را نیز خنک می‌کند. در مجموع بسیار شگفت انگیز است که یک رنگ می‌تواند همه این کارها را انجام دهند.

این ماده با انعکاس ۹۸.۱ درصدی نور خورشید به مراتب از بازتاب رنگ‌های بازتابنده گرما که دارای نرخ بازتاب ۸۰ تا ۹۰ درصدی هستند، فراتر رفته است.

نسخه اصلی این رنگ فوق‌سفید، عالی است در انعکاس نور خورشید را مدیون گنجاندن باریم سولفات، یک ترکیب شیمیایی مورد استفاده در کاغذ عکاسی و لوازم آرایشی است. این ماده به شکل ذرات با اندازه‌های مختلف با استفاده از نور متفاوت در پراکندگی به مخلوط اضافه شده و رنگ قادر می‌سازد تا بیشتر از نور خورشید دریافت کند را بازتاب کند.

بنابراین روآن و تیمش دستورالعمل ها توسعه یافتند.

جورج چیو استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه پردو می‌گوید: وزن سبک این رنگ، درها را به روی انواع کاربردها باز می‌کند. اکنون این رنگ، پتانسیل خنک کردن فضای بیرونی هواپیما، خودرو یا قطار را دارد. روشی که در یک روز گرم تابستانی آسفالت نشسته است، نباید تهویه مطبوع خود را به سختی برای خنک کردن فضای داخل به کار بیاندازد و در مصرف انرژی مصرفی می‌کند. همچنین این وسایل باید تا حد امکان نقل مکان کنند که این رنگ می‌تواند در این مورد هم نمره قبولی داشته باشد.

بخوان  چت ربات Bing AI مایکروسافت در واقع کاربران را وسوسه می کند که از گوگل دور شوند

این رنگ جدید نه تنها نازک‌تر است، بلکه چگالی کمتری نیز دارد و در نتیجه حدود ۸۰ درصد وزن کمتری دارد.

انتهای پیام



منبع

دانشمندان می‌گویند که در حال حاضر در حال حاضر برای تجاری‌سازی رنگ خود هستند و با ثبت اختراع برای این فناوری، مشتاقانه منتظر نتایج هستند.

در آن زمان آزمایش‌هایی که روی سطوح بیرونی انجام می‌شود، می‌شود که این رنگ‌ها به طور قابل‌توجهی قابل مشاهده هستند، در مقایسه با محیط اطراف کاهش می‌یابد و به‌طور طبیعی می‌توان آن را خنک‌کننده‌ای ایجاد کرد که هم‌تراز با سیستم‌های تهویه مطبوع معمولی است.

روآن می‌گوید: استفاده از این رنگ به خنک‌کننده کمک می‌کند و نیاز به تهویه مطبوع را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این رنگ نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، بلکه مصرف انرژی را کاهش می‌دهد که به نوبه خود باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

این مطالعه در مجله Cell Reports Physical Science منتشر شده است.

شیولین روآن که این رنگ را توسعه داده است، می‌گوید: برای دستیابی به این سطح از خنک کنندگی تابشی کمتر از دمای محیط، ما باید یک لایه رنگ با ضخامت حداقل ۴۰۰ میکرون اعمال کنیم. این ضخامت اگر در حال نقاشی یک سازه ثابت مانند سقف یک ساختمان باشید، خوب است. اما در کاربردهایی که نیاز به اندازه و وزن دقیق دارند، باید نازکتر و سبک تر باشند.

اما این رنگ، کاستی‌هایی نیز داشت.

این ماده جدید دارای بور نیترید به شکل نانوپلاکت شش ضلعی است و بازتاب خورشیدی ۹۷.۹ درصدی را می‌دهد. با وجود این نرخ بازتاب کمی کمتر از نمونه اصلی است، اما باید توجه داشت که این رنگ جدید، این کار را در لایه‌هایی با ضخامت فقط 150 میکرون انجام می‌دهد.

بخوان  مشاهده مجدد لکه‌های مرموز در حلقه‌های سیاره زحل!

سفیدترین رنگ جهان اکنون به اندازه کافی نازک شده است که اتومبیل‌ها و هواپیماها را بپوشاند.