شارژ یک هواپیمای برقی با یک وانت!

خودروی F-150 Lightning فورد تا 9.6 کیلووات قدرت دارد که نشان داده شده است که یک ویدیوی پروژکتور را برای نمایش یک فیلم سینمایی به راحتی می‌کند. با این حال، این اولین بار است که مورد نیاز یک هواپیمای برقی را تامین می کند.

گفتنی است که یک مبدل وانت را به هواپیما متصل می کند و منبع تغذیه جریان متناوب وانت را به جریان مستقیم برای تبدیل هواپیما می کند.

اوکتای در تاریخ ۱۹ نوامبر در یک بازی فوتبال آمریکایی طی یک پرواز با این هواپیمای الکتریکی از فراز زمین بازی خواهد گذشت. وی برای انجام این کار، باید بین دو منطقه‌ای پرواز کند که هیچ ایستگاه شارژی در هیچ یک از فرودگاه‌های مسیر مسافت ۲۴۰ کیلومتری وجود ندارد.

اوکتای در یک مصاحبه گفت: ما چهار وانت فورد داریم که این سفر را با ما انجام می دهیم. دلیل اینکه ما چهار نفر را انتخاب کنیم این است که باید دو تیم از مسافران داشته باشند، زیرا سریعتر از وانتها حرکت می کند.

وی اعلام کرد: ما هواپیمای برقی را با موفقیت با دو وانت مجزا شارژ کردیم و با انجام چند آزمایش از این فرآیند مطمئن هستیم.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: امیدواریم هر وانت شارژ کننده یک پشتیبان داشته باشد. پس در مجموع ما به دنبال چهار وانت فورد هستیم.

اطمینان حاصل می شود که بلیط هواپیما در این روند هرگز کمتر از 55 تا 60 درصد شارژ می شود و البته هر شارژ مجدد 1.5 ساعت طول می کشد.

اوکتای می‌گوید: به منظور کمک به انجام این پرواز در هین بازی فوتبال در ۱۹ نوامبر و ثبت این رویداد، گروهی از مالکان فورد F-۱۵۰ را جمع آوری کرده‌ایم. ما برای شارژ مجدد بلیط به دو خودرو نیاز داریم که هر کدام در دو مسیر از چهار فرودگاه واقع در توقف کنند، زیرا هواپیما سریعتر از یک وانت پرواز می‌کند.

بخوان  ناسا عکسی از پرتوهای پنهان خورشید منتشر کرد

اتوبوسی برقی باید سه بار شارژ شود. اگر یک بسته ۲۱ کیلووات ساعتی همراه دارد، اما طبق مقررات هوانوردی فدرال تنها حدود یک ساعت زمان پرواز خواهد داشت و پس از آن باید فرود بیاید.

بنابراین اوکتای تصمیم گرفت از وانت فورد استفاده کند و این وانت برقی را به یک ژنراتور تبدیل کند تا این مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، رمی اوکتای(Remy Oktay) دانشجوی دانشجوی دانشجوی یک دوره آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت و در حال آماده شدن برای راه اندازی اولین پرواز الکتریکی جهان است که یک وسیله نقلیه برق قدرت آن را تامین می کند.

برای اولین بار در جهان، یک هواپیمای الکتریکی توسط یک وانت پیکاپ فورد مدل F-150 Lightnings شارژ شد.