ماه‌نورد «راشد» امارات در یک قدمی رسیدن به ماه

انتظار می‌رود «کاوشگر راشد» (Rashid Rover) در بهار امسال با هدف جستجوی مواد معدنی و سایر موارد در سطح ماه فرود آید. سیستم های ماشین کانادایی تصمیم گیری ماه نورد را برای اولین بار برای هوش مصنوعی ارسال خواهد کرد. هیچ هوش مصنوعی زمین را فراتر از مدار پایین نرسیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک سیستم یک ماشین کانادایی نیز همراه با ماه نورد امارات متحده عربی که در 11 دسامبر آغاز شد، سطح ماه خواهد شد زیرا یک شرکت کانادایی در حال آزمایش یک فناوری روی ماه نورد راشد است که این امر به کاوشگرها کمک خواهد کرد تا مواد معدنی را انجام دهد. را از هم جدا کنند.

وی افزود: این خروجی سپس به زمین فرستاده می‌شود و توسط محققان و مهندسان دفتر ما در اُتاوا و همچنین سایر دانشگاه‌های کانادا برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه ماه‌نورد باید کجا برود، استفاده می‌شود. زمانی که مهندسان مطمئن باشند که هوش مصنوعی می‌دانند چگونه مواد معدنی مختلف را از هم متمایز می‌کنند و بین مواردی که حیاتی است از سنگ‌مانندها و دهانه‌ها تمایز قائل می‌شوند، دیگر نیازی به استفاده از انسان برای تجزیه و تحلیل و تحلیل نیست.

رید گفت: ما یک فرصت بزرگ برای استقرار هوش مصنوعی در لبه فضا داریم. اگر همه‌چیز طبق برنامه‌های پیش‌رو، این امر به خدمات مدیریت کنترل‌کننده‌ی خدمات این امکان را می‌دهد تا از شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر برای استقرار هوش مصنوعی در مأموریت‌های آینده حمایت کند.

شرکت آمریکایی اسپانیایی ایکس(SpaceX) ۱۱ دسامبر سال ۲۰۲۲ یک فرودگر ژاپنی و یک ماه‌نورد متعلق به امارات متحده عربی موسوم به ماه‌نورد «راشد» سوار بر موشک فالکون ۹ به سمت ماه پرتاب کرد. موشک فالکون ۹ قرار است در ماه آوریل به سطح ماه برسد و این ماه‌نورد قرار گیرد در دهانه اطلس فرود آید.
بخوان  Tidal دلیل دیگری برای جایگزینی بهتر Spotify برای علاقه مندان به موسیقی اضافه می کند

وقتی اکثر مردم به فناوری کانادا در فضای فکر می‌کنند، به پروژه‌های زرق و برقی مانند «کانادارم» فکر می‌کنند. کانادارم(Canadarm)مجموعه‌ای از بازوهای رباتیک است که بر روی شاتل‌های فضایی نصب شده تا بار و اجسام خارجی را در راهپیمایی‌های فضای جابجا کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است. این بازوی رباتیک در خدمت شاتل، ایستگاه فضایی بین‌المللی و زودی در مدرسه ماهسا خواهد بود. ناظران همچنین فضای پزشکی یا حتی موشک شناسی را به عنوان زمینه‌های فناوری که کانادا در آن تخصص دارد، ذکر کرد.

«ایوان رید» مدیر خدمات فضایی کنترل کننده مأموریت (MCSS) که یک شرکت فناوری فضایی در کانادا است، گفت: اگر این کار انجام شود، این فناوری برای برنامه بزرگ ناسا برای کاوش ماه خوب خواهد بود. هوش مصنوعی ابزار حیاتی برای تصمیم گیری در فضاپیما خواهد بود. این کار نه تنها به جستجوی آب در ماه (که ناسا قصد دارد با مأموریت‌های آرتمیس خود انجام دهد) کمک خواهد کرد که فرآیند رصد زمین را نیز کارآمدتر کند.

انتهای پیام



منبع

رید گفت: به همین دلیل است که این نمایش[هوش مصنوعی] با آژانس فضای کانادا خوب است، زیرا بسیار در حوزه عمومی منتشر می‌شود و اجازه می‌دهیم در مورد آن صحبت کنیم. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، راشدً یک روز قمری(۲۹ روز زمینی) روی سطح ماه خواهد بود. انتظار نمی‌رود که این ماموریت یک شب قمری طول بکشد.

در این باره بیشتر بخوانید: ماه‌نورد امارات فردا به فضای می‌رود

اطلاعات ناوبری ماه‌نورد راشد از طریق فرودگر ژاپنی که ارتباطات خود را با زمین می‌کند، خواهد کرد. رید گفت: با الگوریتم شرکت کانادایی، هر پیکسل در تصویر به عنوان یک نوع زمین خاص طبقه بندی می شود.

بخوان  عجیب‌ترین فناوری‌های نمایشگاه CES ۲۰۲۴

وظیفه خدمات فضای کنترل کننده، نشان می دهد کاری که بسیاری از شرکت های کانادایی در فضای کوچک انجام می دهند و نرم افزار یا اجزای نیاز را ارائه می دهند که در پسزمینه پرواز می کنند و به ماموریت ها در سراسر جهان کمک می کنند. گفتنی است این شرکت همه کارهای خود را تبلیغ نمی کند. رید گفت که اکثر خدمات فضایی کنترل نماینده خواهان توجه رسانه‌ها به ماموریت خود هستند.