مایکروسافت: دیسک مدیر سرور خود را بازنشانی نکنید، ممکن است تمام اطلاعات خود را از دست بدهید

اگرچه تصدیق مایکروسافت از این موضوع شامل الف پچ، چند دستور را برای استفاده در Windows Powershell از طریق یک راه حل ارائه کرد. این مستلزم کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیسک و استفاده از DeviceID برای پاک کردن درایو است.

جزئیات مربوط به دیسکی را که می خواهید بازنشانی کنید تأیید کنید. از DeviceId دیسک به عنوان شماره در دستور Clear-Disk استفاده کنید [-Number] >

می‌توانید از دستورات PowerShell زیر برای بازیابی و ریست (پاک کردن) دیسک استفاده کنید.

این ممکن است برای مدیران فناوری اطلاعات ناامید کننده باشد، که درایوها را در نتیجه خطای انسانی پاک نمی‌کنند و اکنون غول فناوری به آنها گفته می‌شود که خودشان با آن مقابله کنند. راه‌حل ممکن است ساده باشد، اما این نیز توضیح نمی‌دهد که چرا رفع آن چندان آسان نیست.

تشریح موضوع در الف سند پشتیبانی (در برگه جدید باز می شود)شرکت گفت: «وقتی از درایور Community Virtual استفاده می‌کنید، دیسک‌های مجازی وجود دارند که ممکن است همان UniqueId را داشته باشند. این ممکن است هنگام شروع عملیات بازنشانی مشکلاتی ایجاد کند. عملیات بازنشانی اولین دیسکی را که پیدا می کند بازنشانی می کند. با این حال، ممکن است این دیسکی نباشد که می‌خواهید بازنشانی کنید. به همین دلیل، آن دیسک داده ها را از دست می دهد.”