مصرف قهوه در بارداری، کودکان را قد کوتاه می‌کند

انتهای پیام



منبع

این تیم ادامه داد: کودکان زنانی که در دوران بارداری کافئین و پاراگزانتین پایینی دارند، کوتاه‌تر از فرزندان زنانی بودند که در دوران بارداری کافئین مصرف نمی‌کردند. این یافته‌ها نشان می‌دهد که مادر کم مصرف روزانه کافئین باردار با کوتاه‌تر در نوزادانشان مرتبط است که این امر تا دوران کودکی ادامه می‌یابد.

مواد افزودنی: بالای کافئین و پاراگزانتین(paraxanthine) مادر با قد کوتاه‌تر کودکان که تا سال هشتم در دو گروه بارداری با پیگیری طول و الگوهای متمایز مصرف کم و زیاد کافئین ادامه داشت، همراه بود. یافته‌های ما نشان می‌دهد که مصرف کافئین مادر با کاهش بلندمدت قد کودک مرتبط است.

پزشک موسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی آمریکا(NICHD) در مطالعه اخیرشان مصرف تنها نصف فنجان قهوه در دوران بارداری می‌تواند باعث کوتاه شدن فرزند شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک نوشیدنی فنجان قهوه در دوران بارداری را می‌توان تقریباً یک اینچ (2.54 سانتی متر) از قد کودک را کاهش داد.

نتایج گزارش دادند: ما به طور مستمر قد کوتاه‌تر را مشاهده کردیم که این امر با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک متعدد در افراد باردار و غیر باردار مرتبط است. از جمله این بیماری ها می توانم به چاقی اشاره کنم. مصرف نسبتا کم قهوه در بارداری نیز ارتباطی با وزن کم نوزاد در هنگام تولد مرتبط بوده است.

در اولین مطالعه در نوع خود، دکتر گرانتز و گروه آن‌ها را از دو گروه بررسی و تحلیل انجام دادند و شرکت‌کنندگان را تا مقطع ابتدایی ردیابی کردند.

بخوان  حرکت بزرگ بعدی توییتر می تواند معرفی نشان تایید شده ID باشد

توصیه‌های عمومی توصیه می‌کنند که زنان باردار باید کمتر از 200 میلی‌لیتر کافئین گرم در روز (حدود دو فنجان قهوه فوری) مصرف کنند. با این حال، دکتر گرانتز از موسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه ایالات متحده آمریکا در مریلند، می‌گوید که این پدیده را در سطوح کافئین بسیار کمتر از این مقدار شناسایی کرده است.

این بر اساس تجزیه و تحلیل و تحلیل حدود ۲۵۰۰ پسر و دختر از سراسر ایالات متحده آمریکا است. نتایج را می‌گویند به شواهدی که قبلاً نشان داده بود مادران باردار باید از نوشیدنی‌های خودداری کنند، اضافه کنند.

دکتر “کاترین گرانتز”(Katherine Grantz) نویسنده این مطالعه گفت: چند پیامدهای بالینی در حدود دو سانتی متری نامخص است اما یافته‌های ما درباره قد کودکانی که مادرانشان قهوه می‌خورند مشابه کودکانی است که مادرانشان در دوران بارداری می‌کشند.

نتیجه نتیجه در معرض: تعیین اینکه آیا قرار گرفتن کافئین در رحم تاثیرات بلندمدت رشدی بر فرزندان دارد یا خیر، مهم است. مطالعات قبلی که به بررسی کافئین خود بر بارداری رسیده است، بر این تکیه که میزان مصرف روزانه را گزارش می کند. مطالعه جدید از نمونه‌های گرفته شده در دوران بارداری برای تعیین سطح دقیق کافئین و پاراگزانتین و متابولیت آن استفاده کرده بودند.