مقاله نقش تکنولوژی نانو در توسعه جهان امروز، بخصوص صنعت الکترونیک و کامپیوتر | 1biti

این تیم پروتئین کانونی چسبندگی کیناز را مورد هدف قرار دادند که فعال شدن آن منجر به تغییرات درونی سلول‌ها و در نتیجه افزایش قابلیت‌های چسبندگی آنها می‌‌شود. آن‌ها برای اولین بار نشان دادند که می‌توانند یک عامل نانومحاسباتی کارآمد در سلول‌های زنده بسازند که می‌تواند رفتار سلول را کنترل کند. فناوری نانو کاربردهای متعددی در زمینه های موادغذایی، دارو، تشخیص پزشکی، بیوتکنولوژی، الکترونیک و کامپیوتر، حمل و نقل، انرژی، محیط زیست، مواد، هوافضا، امنیت ملی و… دارد. ویژگی خاص فناوری نانو داشتنن عناصری به نام نانو مواد و نانو ساختار است. در حقیقت نانو تکنولوژی فهم و به‌ کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم‌هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی غالبا متأثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک از خود نشان می‌دهند.

  • این شاخه به مطالعه تشكيل ساختارهای كربنی سيليكون و مواد غيرآلی و فلزی می پردازد که در آن، كاربرد مواد نانومتری در الكترونيك، مغناطيس و ابزارهای نوری مورد مطالعه قرار می گيرد.
  • این فناوری کاربرد بالقوه‌ای در زمینه‌های زیست‌شناسی، تجزیه و تحلیل زیستی و داروسازی (از تحقیقات بنیادی و تشخیص بیماری تا توسعه دارو) دارد.
  • آرتاسیل 7001 بعنوان یک پوشش نهایی جهت سنگ های آنتیک ومصنوعی ، سطوح بتنی ، آجری مورد استفاده قرار می گیرد .
  • روش‌های مختلفی جهت سنتز نانو ذرات یا نانو مواد وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.
  • به گفته این کارشناس حوزه نانوفناوری داروی هوشمند قابلیت تشخیص بافت آسیب دیده را خیلی سریع دارد.

مقیاس ابعاد مورد استفاده برای کاربرد فناوری نانو معمولاً ایده هایی که وی مطرح کرد به طرز چشمگیری پیشگامانه بودند. به عنوان مثال، وی تکنیک هایی را که می توان برای ساخت مدارهای مجتمع در مقیاس بزرگ و تأثیرات انقلابی استفاده از این مدارها بر محاسبات را به کار برد، پیش بینی کرد. وی مجله خبری 1 بیتی در مورد ساخت ماشین هایی برای تعیین توالی ژن ها با خواندن مولکول های DNA صحبت کرد. وی استفاده از میکروسکوپ الکترونی را برای نوشتن اطلاعات عظیم در مناطق بسیار کوچک پیش بینی کرد. وی همچنین در مورد استفاده از ماشین آلات مکانیکی برای ساخت ماشین های دیگر با افزایش دقت صحبت کرد.

بخوان  پایتخت کتاب بانک کتاب خرید کتاب کنکور با ارسال رایگان | ketabko

فناوری نانو (نانوتکنولوژی) چیست؟ و کاربردهای نانو تکنولوژِی

براي نانوتکنولوژي کاربردهاي بسياري را در حوزه‌هاي دارو و غذا و بهداشت، درمان بيماريها، محيط‌زيست، انرژي، الکترونيک، کامپيوتر و اطلاعات، مواد، ساخت و توليد، هوافضا، بيوتکنولوژي و کشاورزي و امنيت ملي و دفاع برشمرده‌اند. به همين دليل بر تمام فناوريها تاثير گذاشته و دير يا زود بايد شاهد محصولات آنها بود. به عنوان نمونه در بخش پزشکي و بهداشت، يک زمينه کاري بسيار مهم، سيستم توزيع دارو در داخل بدن مي‌باشد. مصرف دارو در حال حاضر به صورت حجمي است در حالي که سلولهاي خاصي از بدن نيازمند آن مي‌باشند. در روش جديد دارو با وسايل ترزيق متفاوت با امروزه به صورت مستقيم به سمت سلولهاي مشخص جهت‌گيري شده و دارو به محل نياز تحويل داده مي‌شود.

کاربرد نانو مواد

وی تحولات تکنیک های ماشینکاری را طی دوره ۱۹۴۰ تا اوایل دهه ۱۹۷۰ مورد مطالعه قرار داد و (به درستی) پیش بینی کرد که در اواخر دهه ۱۹۸۰ تکنیک ها تا حدی پیشرفت می کنند که دقت ابعادی بهتر از ۱۰۰ نانومتر قابل دستیابی است. وی اصطلاح فناوری نانو یا همان نانوتکنولوژی را در این باره به کار برد. فناوری های نانو عبارتند از طراحی، توصیف، تولید و کاربرد سازه ها ، دستگاه ها و سیستم ها با کنترل شکل و اندازه در مقیاس نانومتر. علوم نانو و فناوری نانو مطالعه و کاربرد موارد بسیار جزئی است و می تواند در سایر زمینه های علمی مانند شیمی، زیست شناسی، فیزیک، علوم مواد و مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.

آغاز فناوری نانو در ایران و تنظیم سند راهبرد فناوری نانو[ویرایش]

محققان CU Boulder یک دستگاه پوشیدنی جدید و ارزان ساخته‌اند که بدن انسان را به یک باتری زیستی تبدیل می‌کند. این وسیله که توسط دانشمندان دانشگاه کلرادو بولدر در مجله Science Advances توضیح داده شده است به اندازه کافی انعطافی است که می توانید آن را مانند انگشتر، دستبند یا هر وسیله جانبی دیگری که پوست شما را لمس می‌کند، بپوشید. ایجاد رایانه‌های نانومقیاس برای استفاده در مراقبت‌های بهداشتی دقیق از دیرباز رویای بسیاری از دانشمندان و ارائه دهندگان مراقبت­های بهداشتی بوده است. اکنون، برای اولین بار، محققان در دانشگاه Penn State یک عامل نانومحاسباتی تولید کرده‌اند که می‌تواند عملکرد پروتئین خاصی را که در حرکت سلولی و متاستاز سرطان نقش دارد، کنترل کند. محققان دانشگاه توهوکو و دانشگاه گوتنبرگ یک فناوری جدید اسپینترونیک برای محاسبات الهام گرفته از مغز ایجاد کرده اند.

بخوان  چیزی به اسم صیانت و اینترنت ملی نداریم 1 بیتی

http://118amoozesh.ir