ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

این مارپیچ شبح در واقع در مرکز یک مارپیچ است، اما جزئیات بیشتری از بازوهای آن قابلیت‌های منحصر به فرد قرمز جیمز وب‌چی شده است.

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

هر دوی این تصاویر سحابی حلقه جنوبی را نشان می‌دهند، گستره‌ی بزرگی از غبار و گاز است که با رقص مرگبار کمتر از چهار ستاره شکل گرفته است که به دور همگی می‌چرخند.

در تصاویر قبلی، جزئیات آن توسط ابرهای غبار پوشیده شده بود اما جیمزوب در صدد بود این کار را انجام داد تا آن را با جزییات تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل و انفجارهای غیرمنتظره از شکل گیری ستارگان را پس از این که به این شکل پیدا کنند که به شکلی کهکشان شود. را ایجاد کرد.

WR ۱۲۴

کهکشان در این تصویر پیش از این دیده نشده بودند و به نظر می‌رسد دورترین کهکشان‌هایی هستند که تا به حال دیده می‌شوند یا با جزئیات بررسی قرار گرفته‌اند. این اکتشافات می‌توانند ما را از جهان اولیه را تغییر دهند درک کنند.

این کهکشان، یکی از عجیب ترین کهکشان های جهان است. احتمالاً این کهکشان مارپیچی شبیه کهکشان راه شیری بوده است، تا اینکه یکی از آن‌هایی که همراهش درست از مرکز آن هستند، منفجر شده و موج‌هایی از استارگان و گاز ایجاد شده است که باعث شکل‌های حلقه‌های تودرتو در این تصویر می‌شود.

طبق بیانیه این آژانس فضایی، دو کارشناس جیمز وب در این حضور خواهند داشت که در مورد برنامه تلسکوپ فضایی در سال اول مطالعه جهان‌های دور، توصیف جو سیارات فراخورشیدی و درک سیارات در منظومه شمسی ما می‌خواهند بکنند.

در روز ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۲۲ جیمز وب اولین تمام رنگی و تصاویر، تصاویر سنجی خود را منتشر کرد که نشان دهنده شروع عملیات رسمی علمی عمومی آن بود. اولین تصاویر این تلسکوپ، نماهای قدیمی از اجرام کیهانی خیره کننده را ثبت کرد و به اعماق کیهان دور نگاهی انداخت.

بخوان  امکان عرضه اینترنت ماهواره‌ای در ایران فراهم است؟

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

میدان میدان

به افتخار اولین سال علمی این تلسکوپ، ناسا قرار است یک تصویر کاملا جدید از آخرین کشف جیمز وب را در ساعت شش صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳:۳۰ به وقت ایران) منتشر خواهد کرد. ناسا تصویر را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که هیدروژن ستاره‌ها برای ذوب شدن در آن به پایان رسیده و به جای آن ستاره شروع به سوزاندن عناصر سنگین‌تر کرده است. این موضوع باد قدرتمندی ایجاد می‌کند که گاز و غبار لایه‌های بیرونی ستاره را از بین میبرد و ابری شبیه به رنگ بنفش ایجاد می‌کند. طی چند میلیون سال آینده، تمام جزئیات خارق‌العاده در این تصویر با انفجار شدید WR ۱۲۴ ناپدید نشان داده شده است.

خوانندگان تیزبین ممکن است این مناره‌های سر به فلک کشیده شده از غبار و گاز کیهانی را به عنوان ستون‌های آفرینش که یک منطقه ستاره‌ساز در سحابی عقاب است، تشخیص دهنده است.

یک سال از زمانی که تلسکوپ فضای قدرتمند جیمز وب(JWST) ناسا اولین تصاویر علمی خود را به اشتراک بگذارید، می‌گذرد.

کهکشان فانتوم

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

از بین رویدادهای خواسته شده تا با استفاده از هشتگ #UnfoldtheUniverse یا گذاشتن نظر در بخش چت این، سوالات خود را در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند.

از آن زمان، تکوپ فضایی اطلاعات باورنکردنی را در مورد کیان فاش کرده و برای مثال از قدیمی ترین کهکشان تصویربرداری کرده است.

سیاره مشتری

حلقه‌ها از گرد و غبار غنی از کربن ساخته شده‌اند. در مجموع، این حلقه‌ها بیش از 10 تریلیون کیلومتر از ستاره‌ها فاصله دارند و گرد و غبار حلقه‌هایی هستند که می‌توانند در ترکیب کربن در جهان که بعداً در ستارگان و سیارات جدید گنجانده می‌شوند، بسیار مهم باشند.

بخوان  آنزیم ضد پیری کشف شد

حلقه سحابی جنوبی

ستون‌های آفرینش

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

به گزارش ایسنا، این آژانس در تاریخ ۱۲ ژوئیه(۲۱ تیر) ساعت چهار بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۳:۳۰ به وقت ایران) میزبان یک پخش زنده اینترنتی است.

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

همچنین حلقه‌های ضعیف و دو قمر کوچک آن در این تصویر دیده می‌شود. عملکرد درونی سیارات غول پیکر برای تعداد حدودی مرموز باقی مانده است، آنها امیدوارند که تصاویری مانند این ارائه دهندگان را نشان دهند که چگونه لایه‌های مختلف درون این جهان‌های عظیم با افراد مختلف دارند.

تصاویر جیمز وب شامل مهم‌ترین و واضح‌ترین نماهای مادون قرمز از جهان‌های دور، همراه با عکس‌های خیره کننده از سحابی‌های کاری و حلقه‌های جنوبی، گروهی از کهکشان‌ها به نام پنج‌قلوی استفان و محصولاتی از یک سیاره فراخورشیدی غول پیکر گازی به نام WASP-96 ب بود. .

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

انتهای پیام



منبع

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

ستاره در مرکز سحابی چندین دوره از ریزش لایه‌های بیرونی خود را پشت سر گذاشته است. تصویر چپ گازی را نشان می دهد که کل سحابی را پوشانده است، در حالی که از حفره درون گازهای تصویر سمت راست ستاره های درون سحابی قرار می گیرد. تا قبل از جیمز وب، ما تنها از وجود دو ستاره در سحابی خبر داشتیم اما این تصاویر جدید نشان داد که چهار یا پنج ستاره وجود دارد.

WR ۱۴۰

ستاره‌ای که در مرکز این تصویر در آستانه تبدیل شدن به یک ابرنواختر قرار دارد. این ستاره WR ۱۲۴ نام دارد و یک ستاره ولف‌-رایه(Wolf-Rayet) به شماره می‌رود، ستاره‌ای که آماده است برای انفجاری که لایه‌های بیرونی خود را ریخته است.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به هشت تصویر خیره کننده‌ای که جیمز وب در اولین سال فعالیت علمی خود منتشر کرد.

ناسا نیز به همین مناسبت میزبان یک پخش زنده علمی است.

رویدادهای اجتماعی دیگران به مناسبت سالگرد جیمز وب در مدارس، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مکان‌های دیگر در طول تابستان برگزار می‌شوند. این رویدادهای عمومی رایگان، علم و دانش وب را با اطلاعات، فعالیت‌ها به نمایش می‌گذارند.

بخوان  Opera One یک مرورگر جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که قصد دارد کروم و اج را شکست دهد

این منطقه سوژه یکی از مشهورترین تصاویر نجومی تمام دوران‌ها بود که با تلسکوپ فضای هابل در سال 1995 گرفته شد و جیمز وب بر اساس آن میراث، بار دیگر ابرهای مواج با جزئیات بیشتری از پیش‌روی تشکیل ستاره را نشان می‌دادند، نشان می‌دادند.

اولین مورد از مجموعه‌ای از تصاویر منتشر شده جیمز وب، «تصویر میدان عمیق وب» که در آن زمان عمیق‌ترین تصویر جیمز وب از کیهان به حساب می‌آمد. پس از این تصویر، تصاویر عمیق‌تر گرفته شده، اما برای بسیاری از ستاره‌شناسان این تصویر اولین منادی عصر از نجوم بود.

جیمز وب تمام وقت خود را صرف خیره شدن به اعماق جهان نمی‌کند. این تصویر از سیاره مربی شاید زیباترین تصویر آن از یکی از سیارات منظومه شمسی ما باشد که شفق شمالی و جنوبی این سیاره را با رنگ آبی روشن نشان می دهد.

ناسا اولین سالروز فعالیت تلسکوپ جیمز وب را جشن می‌گیرد

کهکشان چرخ گاری (Cartwheel)

این برنامه را می توانید از وب سایت ناسا دنبال کنید.

ناسا امروز اولین سالگرد فعالیت علمی تلسکوپی فضای جیمز وب را در یک رویداد مجازی جشن می‌گیرد.

این کهکشان M74 یا کهکشان فانتوم نامیده می‌شود و حدود 32 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. غبار و گاز که بازوهای مارپیچی آن را تشکیل می‌دهند، از مرکز کهکشان به سمت بیرون می‌پیچند. تصاویری از این دست نه تنها به ستاره شناسان کمک می‌کند تا شکل‌گیری ستاره‌ها را درک کنند، بلکه به کمک می‌کند.

حلقه‌های موجود در این تصویر ممکن است یک دوربین ساده‌ای به نظر برسند، اما به طرز شگفت‌انگیزی واقعی هستند. این منظومه ستاره‌ای که WR ۱۴۰ نام دارد شامل یک ستاره ولف رایه و یک ستاره ابرغول با حدود ۲۰ برابر خورشید است.