دستورهای جدید ناسا برای توسعه فضایی توسعه

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ناسا طبق قراردادهای موجود، دستورات مربوط به وظایف فضایی را برای ارتقای پیاده‌روی فضایی در مدار پایین زمین و همچنین خدمات ماهپیمایی برای مأموریت‌های «آرتمیس» (Artemis)، به شرکت‌های «آکسیوم اسپیس» (Axiom Space) و «کالینز اروسپیس» (Collins Aerospace) ) صادر کرده است.

ناسا بخش‌نامه‌های خدمات را به شرکت‌های طرف قرارداد خود ابلاغ کرده است تا مربوط به فضایی را توسعه دهند.

این قرارداد، منتخب را قادر می‌سازد تا به منظور آماده‌سازی در مأموریت‌هایی باشد که مجموعه کاملی از قابلیت‌های سفارش‌ها را برای پیاده‌روی‌های فضای ناسا در طول دوره اجرا تا سال ۲۰۳۴ ارائه می‌کنند، رقابت می‌کنند. دستورهایی که ابلاغ شدند، با هدف توسعه و ارائه خدمات برای اولین پیاده‌روی از ایستگاه فضایی در مدار پایین زمین و همچنین، برای فرود آمدن آرتمیس ۳ روی ماه بود. این قرارداد به گونه‌ای طراحی شده است که با توجه به آژانس‌ها و صنعت صنعت فضایی نیاز و مکانیسمی را برای افزودن قابلیت‌ها، جذب فروشندگان بیشتر و توسعه بازار خدمات فضای تجاری به ناسا ارائه می‌دهد.

هر کدام از شرکت‌های طرف قرارداد، طرحی را برای توسعه لباس فضای خود و آماده‌سازی برای محیطی متفاوت از آنچه در محدوده تعیین شده تعیین شده است، پیشنهاد می‌کند. آکسیوم اسپیس پیشتر یک دستور کار اولیه را برای توسعه یک سیستم پیاده‌روی فضایی و نمایش گرانش جزئی روی سطح ماه در طول ماموریت آرتمیس ۳ دریافت کرده بود. این شرکت ارزیابی‌های اولیه را برای توسعه فضای فضایی خود به منظور استفاده در خارج از «ایستگاه فضای بین‌المللی» آغاز خواهد کرد. به همین ترتیب، کالینز اروسپیس نیز پیشتر یک دستور کار را برای توسعه یک سیستم پیاده‌روی فضایی و نمایش ریزگرانش در بیرون از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی دریافت کرده بود و اکنون ارزیابی‌های اولیه را برای توسعه فضای خود به منظور استفاده در سطح ماه آغاز خواهد کرد. کرد.

بخوان  نظارت بر ضربان قلب با پارچه هوشمند ضدباکتری

گسترش بازار خدمات فضای تجاری، یک مولفه مهم از بلندمدت ناسا برای اکتشاف در مدار پایین زمین و در اعماق فضا، از جمله ماه و مریخ است.

سرمایه‌گذاری‌های ناسا در این قابلیت‌ها، به تقویت صنعت فضای تجاری کمک می‌کند. هر ارائه‌دهنده، قراردادی را برای خدمات اکتشافی و لباس‌های فضایی تحت این قرارداد توسعه می‌دهد، خواهد داشت و می‌تواند سایر سرمایه‌گذاری‌ها را جذب کند و برنامه‌های تجاری غیر از برنامه‌های ناسا را ​​برای فناوری‌های مرتبط بررسی کند.

«لارا کرنی» (Lara Kearney) مدیر بخش پیاده‌روی فضایی و برنامه حرکت انسان روی سطح در «مرکز فضایی جانسون» ناسا گفت: این وظیفه، ناسا را ​​برای موفقیت در شرایط آماده‌سازی می‌کند که قابلیت‌های بیشتری نیاز دارد. بدین ترتیب، ناسا راه را برای اکتشاف در اعماق فضا و تجاری‌سازی مدار پایین زمین هموار می‌کند. با توجه به این رقابت‌ها، استفاده از قابلیت‌های آینده برای گسترش می‌دهیم و بیشتر در حوزه اقتصاد سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

ارزیابی‌های هر دو شرکت، اطلاعات ناسا را ​​برای استفاده از لباس فضایی آنها می‌دهد. با توجه به تفاوت‌های موجود بین مدار پایین زمین و سطح ماه، از جمله‌های میدان‌های گرانشی متفاوت، شرایط طبیعی شدن فضای مانند تشعشع و وظایف وظایفی مانند شناور در شرایط ریزگرانش یا رفتن در شرایط گرانش جزئی فراهم می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیاده‌روی فضایی می‌توانید وب سایت ناسا مراجعه کنید.

جدیدترین دستورات پیرامون پیاده‌روی‌های فضایی که ارزش هر کدام پنج میلیون دلار است، برای شروع کار آکسیوم اسپیس روی لباس فضایی مخصوص استفاده در مدار پایین زمین و شروع کار کالینز اروسپیس روی لباس فضایی برای استفاده روی سطح ماه در نظر گرفته شده‌اند. جذب کردن نوآوری در طراحی لباس‌ها و خدمات هر دو شرکت، به ناسا می‌کند تا ماموریت‌های خود را به نفع بشریت و به عنوان بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی «ماه تا مریخ» (Moon to Mars) خود ادامه دهد و در صورت بروز ممکن است مشکل توسعه کمک‌ها باشد. ، گزینه های بالقوه را داشته باشد.

بخوان  اعطای «نشان هوشا» به اسباب‌بازی‌های شناختی/اعطای نشان الزامی می‌شود.

شرکت‌ها طراحی خود را با استفاده از یک نقطه عطف، طراحی کرده‌اند، که برای هدف‌گذاری اولیه، شروع خواهد شد. پس از تکمیل این مرحله اولیه، ناسا ممکن است از گزینه های دستور کار برای ادامه توسعه استفاده کند. اگر ناسا تصمیم بگیرد که گزینه های بعدی سفارش کار را با یک شرکت معین دنبال کند، آن شرکت باید همه چیزهای ایمنی و عملکردی را پیش از پرواز انتخاب کند و در نهایت یک پیاده‌روی فضایی یا پیاده‌روی روی سطح ماه را در مقصد انجام دهد. دهد.

انتهای پیام



منبع