ناسا ماموریت نظارت بر گازهای گلخانه‌ای را لغو کرد

انتهای پیام



منبع

«توماس زوربوخن» (Thomas Zurbuchen)، معاون علمی ناسا گفت: تصمیم‌گیری‌هایی از این دست‌ها هستند اما ناسا باید دقیق را در مورد منابع ذخیره‌شده توسط مردم آمریکا داشته باشد. ما مشتاقانه منتظریم تا خود را تجربه و هوا را در مورد مشاهده پیشرفته آب، به روش کارآمدتر و مقرونبهصرفه‌تر انجام دهید.

دستور بیانیه ناسا، تصمیم گیری برای پایان دادن به ماموریت GeoCarb، به دلیل اظهارات فنی، هزینه و در دسترس بودن منابع داده های جدید بوده است. جدیدترین هزینه پیش‌بینی‌شده برای این مأموریت، ۶۰۰ میلیون دلار بود که بسیار بیشتر از مبلغ ۱۷۰.۹ میلیون دلار برای این مأموریت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، همه چیزهای خوب باید روزی به پایان برسند و در مورد ماموریت «GeoCarb» ناسا می‌توان گفت که برخی از چیزهای خوب باید پیش از آغاز واقعی به پایان برسند.

ناسا ماموریت GeoCarb را که یک همکاری با «دانشگاه اوکلاهما»(University of Oklahoma) و شرکت «لاکهید مارتین»(Lockheed Martin) برای کمک به قرار دادن یک دستگاه نظارت بر گازهای گلخانه‌ای در مدار زمین‌ایستا، لغو کرد. ماموریت GeoCarb قرار بود سطح دی‌اکسید کربن، مونوکسید کربن و متان جو را حدود چهار میلیون بار در روز اندازه‌گیری کند. این ماموریت در سال ۲۰۱۶ توسط ناسا انتخاب شد.

همچنین، ناسا در حال کار کردن روی «رصدخانه سیستم زمین»(Earth System Observatory) است. این رصدخانه، مجموعه‌ای از ماهواره‌های بر روی زمین را در بر دارد که تا سال ۲۰۳۰ پرتاب شود. این ماهواره‌ها ذرات معلق در هوا، ابرها، زیست‌شناسی و سطح زمین‌شناسی، تغییر شکل و سطح دگرگونی را بر زمینه‌های تحقیقاتی دیگر مورد بررسی قرار خواهند داد.

بخوان  تلفن هوشمند اندرویدی شما می تواند بزرگترین کمک کننده Word یا PowerPoint شما باشد

ناسا از یکی از ماموریتهای خود برای نظارت بر گازهای گلخانه‌ای را لغو کرد.

منابع داده جدید، شامل سیستم «پژوهش در مورد منبع غبار معدنی سطح زمین»(EMIT) هستند که در ماه ژوئیه به «ایستگاه فضای بین‌المللی»(ISS) رسید و همچنین مأموریت «OCO-3» که کار خود را از ایستگاه خارج می‌کند. فضای بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ آغاز شد.

«کارن سن ژرمن» (Karen St. Germain)، مدیر بخش علوم ناسا گفت: ناسا زمین چگونه تغییر سیاره ما را در اولویت قرار می دهد و گازهای گلخانه، نقش اصلی را در این بازی می کنند. ما متعهد به انجام اکتشافات کلیدی در مورد متان و دی‌اکسید کربن، ادغام آنها با بررسی‌های انجام‌شده توسط سایر ماموریت‌های ملی، بین‌المللی و خصوصی و در دسترس قرار دادن اطلاعات برای جوامع و سازمان‌هایی هستند که برای تصمیم‌گیری به آنها نیاز دارند.