نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

هدف از ساخت کمربند «Spinamic Live» بهبود کاربر با کمربند با استفاده از پارچه‌ای است که هوا از آن عبور می‌کند و درون آن حسگر فشار می‌آورد. این کمربند طبی به یک اپلیکیشن تلفن همراه متصل می‌شود تا پزشک و مراقبان بهداشتی در مدت زمان پوشیدن آن را دریافت کنید و از آن برای دریافت نتایج بالینی استفاده کنید.

این اپلکیشن از داده‌های دستی حس به همراه اطلاعات به دست آمده از موقعیت‌یابی نقشه و ماهواره‌ها برای تولید دستورالعمل‌های ناوبری استفاده می‌کند که از طریق ارتعاشات دستگاه به کاربر منتقل می‌شود. چنین ارتعاشاتی می‌توانند بدون ایجاد اختلال در شنوایی، کاربران را با خیال راحت به سمت هدف هدایت کنند. این نکته برای این که دارای اختلالات بینایی است، اهمیت دارد.

سربند «FRENZ»

این ابزار بر روی مجموعه بزرگی از 220 هزار تصویر از 15 هزار پولیپ آموزش داده شده است که در آن پولیپ‌هایی را می‌توان تشخیص داد که آنها را حتی برای پزشکان آسیب دیده است. این هوش مصنوعی دارای رتبه پایینی از آمار مثبت کاذب است. «ENAD» می‌توان در لحظه‌ای با استفاده از آندوسکوپ‌ها، به دستگاه‌های مختلف موجود در بازار آسان متصل شد.

«Ashirase» یک سیستم ناوبری پوشیدنی است که برای کمک به افراد کم بینا و نابینا هنگام راه رفتن طراحی شده است. این سیستم متشکل از یک اپلیکیشن تلفن هوشمند و یک دستگاه دارای حسگر حرکتی است که در داخل کفش قرار می گیرد.

در ادامه نگاهی به برخی از بزرگترین فناوری‌های حوزه سلامت در نمایشگاه CES ۲۰۲۳، بدون ترتیب خاصی ارائه شده است.

نمایشگاه الکترونیک مصرفی CES، یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه‌های تجاری فناوری جهان است که شرکت‌های گوناگون در آن فناوری‌های جدید خود را به نمایش می‌گذارند. در میان فناوری‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها، مجموعه‌های نوآوری‌ها به حوزه بهداشت و سلامت مربوط می‌شوند.

بخوان  صفحات خورشیدی جدید خود را در فضای ترمیم می‌کنند

شرکت شرکت «Abbott» یک آزمایش پی‌سی‌آر جدید برای تشخیص آبله میمون ساخته شده تا در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این آزمایش بر روی ابزار آزمایشگاهی «Alinity m» این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های مرکزی در سراسر جهان به کار برد.

حرکت سیستم طناب نخاعی «Proclaim™ Plus» که به تازگی توسط سازمان غذا و شرکت دولتی تایید شده است، دستگاهی است که در بدن کاشته می‌شود و از پالس‌های الکتریکی خفیف برای تغییر نحوه درک داروهای درد توسط بدن می‌کند. این سیستم می‌تواند به کاهش درد مزمن و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

هوش مصنوعی «ENAD Finder»

تست پی‌سی‌آر آبله میمون «Alinity m»

«ENAD Finder» یک برنامه بر روی مصنوعی است که برای سیستم‌های تشخیص پولیپ به کمک رایانه در زمینه کولونوسکوپی برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ طراحی شده است.

این آزمایش توسط تیمی تحقیقاتی برای شناسایی بزرگی از جهش‌های بالقوه بیماری ایجاد شده است. تجهیزات آزمایشگاهی «Alinity m» اجرای تا ۲۰ تست را به طور معمول انجام می‌دهد و می‌تواند ۳۰۰ نتیجه را هر هشت ساعت ارائه دهد.

سیستم ناوبری پوشیدنی «Ashirase»

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، نمایشگاه CES 2023 که از روز سه شنبه هفته گذشته در لاس وگاس آغاز شد، تعداد زیادی از شرکت های فناوری بزرگ و کوچک از 174 کشور در سراسر جهان برگزار شد که محصولات فناوری پیشرفته خود را ارائه می کردند. این نمایشگاه تا هشتم ژانویه(یکشنبه ۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

بالابر توالت WL1

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

سربند «FRENZ» یک دستگاه پوشیدنی است که فعالیت های مغز را اندازه گیری می کند و موارد مختلف بیومتریک دیگر را در لحظه ردیابی می کند. «FRENZ» به عنوان اولین گجت پوشیدنی راحت برای ردیابی مغز در سطح بیمارستانی در جهان، EE مغزهای مغزی(G)، علائم حیاتی متعدد مانند میکرو، ضربان قلب و ریتم تنفس، حرکت سر و حرکات ریز صورت و حرکات چشم را ضبط می‌کند.

بخوان  بیل گیتس: نیروگاه‌های «ناتریومی» تا سال ۲۰۳۰ آماده می‌شوند

این دستگاه از این راهنمایی‌ها برای ارائه رفتار درمانی شناختی به فرد برای هر شخص استفاده می‌کند و آنها را از طریق بلندگوهای هدایت استخوانی منتقل می‌کند. هدف آن بهبود، عمق و مدت خواب و در نتیجه رسیدن صبح‌ها با طراوت‌تر است.

این سیستم توسط دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کلرادو بولدر توسعه یافته است.

انتهای پیام



منبع

این کمربند طبی به گونه‌ای ساخته شده است که برای اصلاح آنحنای ستون فقرات راحت و طراحی شده باشد. انحراف ستون فقرات در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به نیاز بیمار به جراحی شود، اما از این کمربندهای طبی برای جلوگیری از آن کمک می‌کند. با این وجود، کمربندهای پلاستیکی مرسوم راحت و خوشایند می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

استفاده از خدمات بهداشتی برای سالمندان و افراد دارای ناتوانی جسمی بسیار سخت است و برای بسیاری از این افراد خجالت‌آور است که از دیگران درخواست کمک کنند. بالابر توالت WL1 برای کسانی که با مشکلات جسمی بسیار مفید هستند.

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

کمربند طبی «Spinamic Live»

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

ناوبر سلول های بنیادی «BIOT»

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

این بالابر به افراد ناتوان این امکان را دارد که به طور مستقل از توالت استفاده کند. این سیستم تنها به آنها در نشستن کمک می‌کند، بلکه آنها را تمیز و خشک نیز می‌کند و در نهایت بالابر آن‌ها را به آرامی روی پاهایشان باز می‌گرداند.

BIOT یک میکروب‌های پزشکی است که می‌تواند درمان‌های دارویی متعدد را به روشی کم تهاجمی به ناحیه آسیب دیده در بدن آسیب برساند. این میکروب از یک دستگاه هدایتگر الکترونیکی خارجی برای انتقال مستقیم دارو به نقطه هدف می‌کند.

بخوان  ۱۰ گوشی پرطرفدار هفته (۳ مرداد)

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳

سیستم حرکت نخاعی «Proclaim™ Plus»

نگاهی به برخی از مهم‌ترین فناوری‌های پزشکی در CES ۲۰۲۳