هشدار «بیل گیتس» درباره یک پاندمی ساخته دست بشر در آینده

وی که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است از تهدید ایالات متحده تحت کنترل دولت خارج از سازمان بهداشت جهانی و قطع کمکهای مالی انتقاد است.

گیتس گفت: همه گیری های بیشتر خواهد داشت. وی اظهار کرد که به اعتقاد او همه‌گیری نیز همچنان می‌تواند هرج و مرج ایجاد کند اما امیدوار است که مردم از این همه‌گیری یاد بگیرند و خود را سازگار کنند، شرایط می‌تواند روند بهتری داشته باشد.

وی همچنین می‌تواند در قبال چین، ایالات متحده آمریکا و آمریکا را به سیاسی آشتی جویانه تبدیل کند تا در مقابله با مشکلات عمده‌ای مانند گرمایش جهانی نیز همکاری کند.

وی از رهبران جهان خواست جهانی بیشتر داشته باشند و از آنها درخواست کنند که با نگاه به همه‌گیری کووید-19 به عنوان نمونه‌ای از این که اگر با یکدیگر همکاری داشته باشند، می‌توانند در پیش‌گری از یک پاندمی بزرگ عملکرد بهتری داشته باشند، با هم بیشتر همکاری کنند. .

گیتس از تقویت منابع به بدنه بین‌المللی بهداشت حمایت کرد.

انتهای پیام



منبع مولر همچنین از گیتس ها می پرسد: آیا دروس به لطف شماست که آیا قادر به جلوگیری از همه گیری بعدی خواهد بود؟ اما متأسفانه پاسخ وی خیر بود.

هشدار «بیل گیتس» درباره یک پاندمی ساخته دست بشر در آینده

وی گفت: سرمایه‌داری در مورد توجه به نظام برخی از این نیازهای افراد فقیر(صنایع بهداشت، انرژی و آموزش) با شکست عظیمی مواجه شده است. شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه با 1000 دلار جان انسان را نجات دهید و چیزی در جهان وجود ندارد که به آن رضایت بخش باشد.

در چهارم فوریه ۲۰۲۱، گیتس طی تماس تلفنی با مولر اظهار داشت که از پیشگویی خود احساس خوبی ندارد. گیتس گفت: هیچ احساس خوبی درباره اینکه چنین چیزی را پیش بینی کردم ندارم. مولر همچنین از تس سوال کرد که چگونه واقعا جهانی یک ویروس را در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود. گیتس توضیح داد که با وجود ویروس های بسیاری در جهان، یک بیماری همهگیر درمان ناپذیر است.

بخوان  تصویری خیره‌کننده از جواهر منظومه شمسی

بیل گیتس با اشاره به پیش‌بینی قبلی خود درباره یک بیماری همه‌گیر گفت، پیش‌بینی می‌کند که گرمایش و بیوتروریسم جهانی می‌تواند فجایعی باشد که در آیند جهان با آن روبرو خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، بیل گیتس که در استرالیا حضور دارد هشدار داد که جهان خود را برای همه‌گیری آماده کند.

گیتس قول داده است که نیمی از دارایی خود را صرف امور خیر کند و تلاش کند تا برابری را در صنایع بهداشت، انرژی و آموزش ایجاد کند.

گیتس از سیاست‌های استرالیا در کمک به پایین نگه‌داشتن کاهش تشخیص قبل از ارائه واکسن‌ها تمجید کرد.

«بیل گیتس» بنیانگذار شرکت بزرگ مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان به هشدار داد که جهان خود را برای همه‌گیری آماده می‌کند چرا که همه‌گیری بعدی می‌تواند دست بشر را بسازد و بسیار بدتر از کوید-۱۹ باشد.

وی گفت: برخی از چیزهایی که مهم هستند این است که استرالیا و حدود هفت کشور دیگر در مراحل اولیه، فرآیند تشخیص منطقه را انجام دادند و سیاست‌های قرنطینه‌ای را انجام دادند. این معناست که شما سطح را در همان سال اول که واکسنی وجود نداشت پایین نگه داشت.

بنیانگذار مایکروسافت که به یک بشردوست نامی تبدیل می‌شود، گفت که برای مقابله با همه‌گیری‌های آینده به نظام بین‌المللی بر اساس اراده سیاسی متقابل نیاز است.

گیتس ماه فوریه سال ۲۰۲۱ نیز پیش‌بینی کرده بود پس از احتمال دو فاجعه مرگبار دیگر رخ خواهد داد. بیل گیتس که تقریباً هشت سال پیش در مورد مردم جهانی از یک عامل ویروسی هشدار داده شده بود در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ای که با دِرِک مولِر، مدیر کانال یوتیوب اوریتاسیوم داشت، درباره دو فاجعه مرگبار دیگر که به اعتقاد او زندگی بشر را در آینده تهدید می‌کند. خواهند کرد صحبت کرد.

بخوان  اولین پیاده‌روی فضای ناسا پس از یک فنی فنی

بنیانگذار شرکت بزرگ مایکروسافت گفت: بودجه اقتصادی برای دوره بعدی را با هزینه کووید مقایسه کنید. در این پاندمی، جهانی ۱۰ تریلیون دلار به اقتصاد ضرر زد. در این همه‌گیری، ما آگاه نباشیم و ندانیم که باید از ابزار، تمرین و توان جهانی برای آماده‌سازی مانند زمان آتش‌سوزی یا استفاده از آن استفاده کنیم.

گیتس اظهار کرد: تنها چیزی که باقی مانده تا حدی است این است که ما یک جهانی در سطح منطقه‌ای و کشوری را می‌بینیم که به این معنی است که وقتی یک خطر (بیماری فونی) می‌شود به گونه‌ای عمل کند که جهانی نشود. ما هر سال یک بار تمرین جامعی را در سطح کشور و منطقه برای همه‌گیری انجام می‌دهیم و می‌خواهیم به یک گروه جهانی نیاز داشته باشیم که به همه کشورها در عملکرد خصوصیشان امتیاز بدهند.

وی در ادامه افزود: من ترقی چین را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای جهان میبینم. ذهنیت فعلی ایالات متحده در برابر چین، نوعی ذهنیت باخت-باخت است. این می‌تواند خودشکوفایی به شیوه‌های بسیار منفی باشد.

گیتس در موسسه اندیشکده «Lowy» در سیدنی گفت که رهبران سیاسی باید اختلافات خود را کنار بگذارند و برای آماده شدن برای ویروس های بعدی با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: یکی از آن حوادث گرمایش جهانی است. هر میزان تلفات این رویداد ناگوار حتی بیشتر از تفسیر است که ما در این بیماری سال‌ها همه‌گیر کرده‌ایم. وی گفت که احساس می کنم درباره پیش بینی دیگر به اندازه کافی صحبت نشده است و آن بیوتروریسم است. کسی که می‌خواهد صدمه بزند، می‌تواند یک ویروس را با مهندسی کند و این به معنای آن باشد که احتمال بروز این بیماری را بیشتر از اپیدمی‌های طبیعی مانند بیماری‌های فعلی است.

بخوان  ابداع کراس مصنوعی برای درمان بیماران درمان پانکراس

بیل گیتس گفته شده است که ممکن است پانندمی بعدی ساخت دست بشر بسیار وحشیانه‌تر از کوید-19 باشد.

وقتی از گیتسها در مورد اینکه فاجعه‌های دیگری می‌توانند در آینده رخ دهند که انسان آماده نیست، وی گفت که می‌تواند به ذکر و نگرانی‌های خود درباره آنها و چگونگی مقابله با آنها با آنها بپردازد.

گیتس روز شنبه نیز با «آنتونی آلبانیزی»(Anthony Albanese) حزب رهبر کارگر استرالیا و سی و یکمین نخست وزیر استرالیا در سیدنی دیدار کرد تا در گرمایش جهانی، سلامت و چالش‌های انرژی گفتگو کند.

وی گفت: دارای قابلیتی است که در جهان وجود داشته باشد و هر از گاهی نیز بر تعداد آنها افزوده شود. بیماری‌های بیماری‌های بسیار ترسناک هستند، زیرا ممکن است افراد مبتلا به آن‌ها در هواپیما و اتوبوس بروند و این بر خلاف برخی از بیماری‌ها مانند ابولا است که در صورت ابتلا و تا زمانی که بیماری در فرد فرد است و ممکن است افراد دیگری را مبتلا کند. ‌کند، بیماران در بیمارستان بستری خواهند بود.

گیت: ما می‌توانیم آمادگی خود را افزایش دهیم، اگر این کار را انجام می‌دهد، به میزان تلفات منجر به این نتیجه می‌شود.