هواپیمای مافوق صوت ناسا یک قدم به پرواز نزدیکتر شد

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا می‌گوید که هواپیمای مافوق صوت X-59 طوری طراحی می‌شود که برای پرواز با سرعت 1.4 ماخ، ترکش صوتی چیزی ایجاد کند.

مقامات ناسا قصد دارند طی ماموریت «Quesst» نشان دهند که X-59 می‌تواند سریعتر از سرعت صوت کند ترکش‌های صوتی بلندی که معمولاً هواپیماهای بدون مافوق صوت تولید می‌کنند، ایجاد می‌کنند.

هواپیمای مافوق صوت ناسا یک قدم به پرواز نزدیکتر شد

طبق اعلامیه اخیر این آژانس فضایی، هواپیمای مافوق صوت X-59 به تازگی موتور ۱۳ فوتی خود را دریافت کرده است. این بخش، ۲۲۰۰۰ پوند نیروی رانش می‌کند و X-59 را برای انجام پروازی سریع‌تر از سرعت حرکت در می‌آورد. ناسا امیدوار است داده‌های جمع آوری شده در طول پروازهای این هواپیما که حوالی ۲۰۲۵ انجام شود، ثابت کند که فناوری جدید مافوق صوت آن تنها ترکش صوتی ایجاد نمی‌کند و صدای کمی دارد. به گفته ناسا، این موضوع سپس به نهادهای نظارتی ارائه می‌شود تا قوانین مربوط به سرعت پرواز بر روی زمین را تغییر دهند و شاید در برنامه‌های بعدی هواپیماهای تجاری برای کاهش زمان استفاده قرار گیرند.

هواپیمای مافوق صوت ناسا اکنون یک قدم برای اجرای نمایش پرواز خود در ایالات متحده آمریکا نزدیکتر شده است.

هواپیمای مافوق صوت جدید X-59 ناسا برای حرکت بی‌صداتر مجهز به موتور قدرتمند ساخته شده است.

صدای ترکش (Sonic boom) صدایی است که ضربه‌های ناگهانی در هنگام حرکت یک جسم با سرعتی بیشتر از سرعت ایجاد می‌شود.

ری کاستنر (Ray Castner)، رهبر پیشرانه X-59 ناسا می‌گوید: نصب موتور نقطه‌ای اوج سال‌ها طراحی و برنامه‌ریزی تیم‌های ناسا، لاکهید مارتین و جنرال الکتریک بوده است.

بخوان  تشخیص بیماریهای کلیوی با اسکن چشم

این موتور متعلق به شرکت هوانوردی جنرال الکتریک است و می‌تواند هواپیمای X-59 را با سرعت 1.4 ماخ و ارتفاع حدود 5500 فوت(16764 متر) حرکت دهد.

ماموریت «Quesst» در سال ۲۰۲۷ به پایان می‌رسد، در این زمان داده‌های جمع آوری شده از پروازها ارائه خواهند شد.

ماموریت «Quesst» هنوز در مرحله اول خود قرار دارد و بر مونتاژ قطعات ارزان قیمت است. نصب موتور آن در کارخانه لاکهید مارتین در کالیفرنیا انجام شد.