ویندوز 11 می‌تواند یک «حالت دستی» برای Steam Deck دریافت کند – و من نمی‌توانستم بیشتر از این هیجان‌زده باشم

این شامل یک صفحه کلید لمسی مجازی بهتر است – صفحه کلیدی که می تواند با کنترلر Steam Deck نیز کار کند – همراه با بهینه سازی رابط، مانند نوار وظیفه ساده و مقیاس پذیری رابط کاربری بهتر.

این همان چیزی است که تمام اقدامات فوق در نظر گرفته شده است، با کارهای زیادی که باید در قسمت رابط انجام شود. (به ویژه با صفحه کلید مجازی ویندوز، که در دستی Valve بسیار پوسته پوسته است، و کنترل‌های Deck به طور جهانی با رابط کاربری ویندوز کار می‌کنند – و همچنین با بازی‌های غیر Steam). رهبران پروژه حتی به همکاری مستقیم با Valve در درایورهای ویندوز برای Deck اشاره می کنند.

این مکاشفه هیجان انگیز توسط WalkingCat، ارائه دهنده معمولی شایعات مایکروسافت در توییتر (همانطور که توسط جدیدترین ویندوز (در برگه جدید باز می شود)).

همچنین گزینه هایی برای انتخاب بین عملکرد بهتر یا بهره وری انرژی وجود دارد که در مورد دوم به افزایش عمر باتری در حین حرکت برای Steam Deck کمک می کند.

بخوان  برنامه جدید پی پال به لطف Honey به شما کمک می کند تخفیف ها را پیدا کنید

تجزیه و تحلیل: عرشه درست با ویندوز انجام شد؟

اگرچه SteamOS عالی است، اما سیستم عامل پیش‌فرض Deck از نظر کارهایی که می‌تواند انجام دهد و بازی‌هایی که می‌تواند اجرا کند، محدودیت‌هایی دارد. قرار دادن ویندوز کامل بر روی Steam Deck به طور قابل توجهی همه چیز را باز می کند تا گیمرها بتوانند مثلاً از عناوینی لذت ببرند که عملکرد ضد تقلب در حال حاضر برای SteamOS از بین می رود، یا بازی هایی که به دلایل مختلف با چرخش Valve در لینوکس ضعیف هستند. و البته، می‌توانید بازی‌ها را از هر منبعی که می‌خواهید و در واقع برنامه‌های ویندوز را اجرا کنید.

همانطور که احتمالاً می دانید، نصب ویندوز 11 (یا 10) در Steam Deck از قبل امکان پذیر است (اگرچه این کار کمی مشکل است، ما در اینجا راهنمای داریم). با این حال، به دور از یک تجربه ایده‌آل است، زیرا در اطراف لبه‌ها بسیار خشن است، برای مثال از مشکلات درایور و بسیاری از مشکلات خاردار در اطراف رابط رنج می‌برد.

با این حال، قبل از اینکه خیلی از این حالت دستی غافلگیر شویم، باید به خاطر داشته باشیم، این هنوز کار روی این ایده بسیار اولیه است. در حال حاضر این فقط یک مفهوم مورد بحث است و هیچ تضمینی وجود ندارد که حالت به گزینه ای تبدیل شود که به طور کامل در ویندوز تحقق یابد.

ظهور رقبای Steam Deck مانند این، بر سر و صدای شدید پیرامون این حوزه از توسعه سخت‌افزار تأکید می‌کند، و بدون شک دقیقاً به همین دلیل است که مایکروسافت در وهله اول به دنبال حالت Handheld Mode است.

بخوان  به‌روزرسانی MacOS Sonoma اپل از افزونه‌های Mail قدیمی شما پشتیبانی نمی‌کند





منبع

ماجرا از این قرار است که مایکروسافت به تازگی Hackathon خود را برگزار کرده است – جایی که کارکنان دور هم جمع می شوند تا ایده های جدید بالقوه را بررسی کنند – و یکی از پروژه های مورد بحث “حالت دستی” بود که به طور خاص به Steam Deck اشاره می کرد.

بیشتر ببین