چاپ ۳ بیماری بعدی که مانند قلب واقعی کار می‌کند

موسسه علمی فناوری ماساچوست(MIT) با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی یک قلب رباتیک ساخته شده است که مانند یک قلب واقعی کار می‌کند. با این روش جدید، یک کپی دقیق از قلب بیمار به عنوان یک پوسته نرم و قابل قبول ایجاد می شود.

این گروه تحقیقاتی امیدوار است که در آینده پزشکان از این روش برای مصرف خود لذت ببرید.

این تیم تکه پارچه‌هایی شبیه به کاف‌ها یا بازوبندهای فشار خون ایجاد کرده‌اند که روی قلب چاپی و آئورت می‌پیچند تا عملکرد پمپاژ قلب را شبیه‌سازی کنند. فضای داخلی هر پارچه دارای طرحی شبیه به پوشش حبابدار است.

به این ترتیب که از قلب بیمار به عنوان یک پوست نرم و یک توان پذیر ایجاد می شود.

این گروه پارچه‌هایی نیز برای ایجاد اشکال چاپی ایجاد کردند. آن‌ها جیب‌های روی هر پارچه را سفارشی می‌کنند تا زمانی که به دور شکل‌های مربوط به خود پیچیده می‌شوند و به یک سیستم پمپ هوای کوچک مرتبط می‌شوند، می‌توانند به طور مستقیم تنظیم شوند تا مدل‌های چاپ شده به طور واقعی منقبض شوند و منبسط شوند.

پزشک از اسکن پزشکی ۱۵ بیمار به تنگی آئرت به عنوان اولیه خود استفاده کردند. از عکس‌های هر بیمار برای ایجاد یک مدل کامپیوتری سه بعدی از بطن چپ و آئورت که محفظه پمپاژ قلب است، استفاده می‌شود. سپس از یک چاپگر بعدی برای ایجاد یک پوسته نرم و از نظر آناتومیک صحیح از بطن و استفاده با استفاده از این مدل به عنوان ورودی استفاده می شود.

این گروه تحقیقاتی همچنین می‌تواند از این روش برای چاپ آئورت بیمار، شریان مهمی که خون را از قلب به بقیه بدن می‌کند، استفاده کند.

بخوان  فناوری‌های یک خودرو آینده‌نگرانه در CES

روشی که توسط محققان MIT توضیح داده شده است، این روش با تبدیل تصاویر پزشکی از قلب بیمار به یک مدل کامپیوتری سه بعدی توسط اولین آغاز می‌شود و سپس آنها را با جوهر بر پلیمر به سه صورت‌بعدی چاپ می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

خروجی هوای بلند را می‌توان تنظیم کرد که حباب‌های پارچه را به شکل ریتمیک منبسط و قلب را منقبض کنند و حرکت پمپاژ قلب را که پارچه به یک سیستم پنوماتیک متصل می‌شود، شبیه‌سازی کند.

این مطالعه در مجله Science Robotics منتشر شده است.

برای این مطالعه فعلی از فناوری چاپ سه بعدی برای ایجاد یک کپی شخصی از قلب بیماران استفاده می کنند. پژوهش از جوهر بر پلیمر استفاده کرد که پس از چاپ و پخت می‌توان بسیار شبیه به قلب تپنده واقعی منقبض و منبسط شود.

مجموعه چاپ سه بعدی

لوکا روزالیا دانشجوی کارشناسی ارشد در برنامه MIT-Harvard در علوم و فناوری بهداشت، می‌گوید: همه قلب‌ها با هم متفاوت هستند و به ویژه افرادی که بیمار می‌شوند، تغییراتی را به وجود می‌آورند. مزیت سیستم ما این است که می‌توانیم نه تنها شکل قلب بیمار، بلکه عملکرد آن را هم از نظر فیزیولوژیکی و هم در بیماری بازسازی کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، قلب رباتیک جدید مهندسان MIT به پزشکان کمک می‌کند تا درمان‌ها را با ساختارها و عملکردهای محدود به فرد قلب هر بیمار تنظیم کنند. این قلب‌سازی شده با فناوری چاپ سه‌بعدی می‌تواند بیمار را برای پمپاژ را کنترل و تقلید کند.

بخوان  ایرباس از ابررسانایی برای استفاده از کربن‌زدایی هواپیماها می‌کند