ابداع آجرهایی برای ساخت و ساز روی آب

در شرایطی که دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی زمان و هزینه‌های خود را صرف پاکسازی سارگاسوم از آب‌های ساحلی کرده‌اند، از آن در Seabrick استفاده می‌کنند، نه تنها این آب‌ها را پاکسازی می‌کند، بلکه منبع درآمدی را برای جوامعی که تحت تأثیر آنها قرار می‌دهند، می‌کند، استفاده می‌کنند.

تولید کتنجک و سارگاسوم همچنین به جذب کربن از کمک می‌کند و می‌تواند تا ۲۰ برابرتر از جنگل‌های روی زمین باشد. این با استفاده از آنها در تولید آجرهای دریایی، سال‌ها کربنها را محبوس می‌کند.

این آجر ساده شناور می‌تواند نشان دهنده شیوه زندگی در آب‌های سیاره زمین باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت کانادایی سی‌بریک(Seabrick) در حال ساخت آجرهایی از جنس جلبک است که می‌تواند پایه و اساس یک سازه شناور در دریا باشد.

با بالا آمدن سطح آب دریاها، بسیاری از شهرها و حتی برخی از آنها در معرض خطر غرق شدن هستند. سال گذشته گزارش شد که پروژه جاه طلبانه شهر شناور مالدیو (MFC) پس از گذراندن بیش از یک دهه در مرحله برنامهریزی رسما آغاز شد. با این، شرکت Seabrick به تکیه بر بتن که منتشرکننده کربن است، قصد دارد جای تولید کربن را با استفاده از آجرهای شناور برای جلبک دریایی خود حذف کند.

بر اساس اعلام وب‌سایت این شرکت کانادایی، آجرهای Seabrick آجرهایی هستند که دقیقاً مانند قطعات پلاستیکی لگو می‌توانند برای ساختن یک سکو و سازه به هم متصل شوند.

همچنین در مقایسه با استفاده از مصرف، صرفه‌جویی در هزینه‌های حتی 83 درصدی در بر دارد.

این آجر دریایی از کتانجک دریاها استفاده می‌کند که باعث می‌شود آن را شناور کند.

بخوان  لپ تاپ اینتل دارید؟ هشدار دهید: باگ جدید لینوکس می تواند به معنای واقعی کلمه صفحه نمایش شما را بشکند

ابداع آجرهایی برای ساخت و ساز روی آب

آجر چگونه می تواند کمک کننده باشد؟

انتهای پیام



منبع

کتانجک (کلپ) یا اشنه دریایی نوعی جلبک بزرگ است که بر خلاف ظاهر گیاهی‌اش، آن را جزء گیاهان طبقه‌بندی نمی‌کنند، بلکه آن را در گروه آغازیان (پروتیستا) به‌شمار می‌آورند. کتنجک‌ها از رده قهوه‌ای‌جلبکان و شاخه ناجورتاژکان هستند. این گیاه در غرب معمولاً در خطوط ساحلی اسکاتلند غربی، نورژ و سواحل اقیانوس اطلس در آمریکای شمالی یافت می‌شود.

ابداع آجرهایی برای ساخت و ساز روی آب

ماده دیگری که برای ساخت این آجرهای مورد نیاز دریایی است، خاک رس پِلاژیک است که ۳۸ درصد از کف اقیانوس را می‌پوشاند.

آجرهای دریایی شناوری که توسط یک شرکت کانادایی ابداع شده است، ساخت و ساز روی آب را امکان پذیر می‌کند. این آجرها از جلبک ساخته شده‌اند، اما نسبت به بتن با محیط زیست سازگارتر هستند و ماندگاری بیشتر دارند.

این فناوری همچنین می‌تواند به ما کمک کند تا از اقتصاد کمک کند، زیرا در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم، می‌کنیم به اقتصاد احیاکننده حرکت، جایی که کتنجک استفاده می‌شود می‌توان به راحتی پیدا کرد و احیا کرد.

thememahn زdehdhud ک esthadhahahaی dharehaی ddrیahیی dder men memقaیshesheshahahaی bhahahahahahahahnah ahnahnah ahahhnhh‌hahahhahhahahahahahahahahahahahahahahahahah

آجرهای دریایی می‌توانند این اختیار را بدهند که سازه‌های خود را روی دریا بسازند. اگرچه این فناوری نیاز به کار دارد، اما این فناوری می‌تواند به ساخت زیرساخت‌های دریایی پایدار کمک کند و در عین حال از پروژه‌های انرژی سبز مانند نیروگاه‌های بادی، جزر و مدی و خورشیدی دور از ساحل حمایت کند.

یکی از مواد جایگزین برای ساخت این آجر دریایی، سارگاسوم (sargassum) است، یک نوشیدنی درشت قهوه‌ای است که به طور معمول در آب‌های ساحلی رشد می‌کند و برای زیستگاه‌های محلی مشکل ایجاد می‌کند.

بخوان  ۱۲ قمر جدید برای سیاره مدیر کشف شد