ژاپن شانس خود را برای اسقرار کیوب‌ست روی ماه از دست داد

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، ماهواره کیوب‌ست “OMOTENASHI” متعلق به “آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن”(JAXA) هنگام جدا شدن از موشک “سامانه پرتاب فضایی” (SLS) در ماموریت “آرتمیس۱”(Artemis 1) ناسا، به دلیل عدم استقرار مناسب در مقابل خورشید، دچار شدن ارتباطی قطعی شد. پنل‌ها به دور از خورشید بودند و این موضوع، مانع از استفاده از کیوب‌ها در شارژ باتری‌ها شد.

“تاتسواکی هاشیموتو”(Tatsuaki Hashimoto)، سرپرست این پروژه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تصمیم گیری برای انصراف از فرود روی ماه، این موضوع را درک می کند. به گفته هاشیموتو، هزینه ساخت این کیوبست 5.6 میلیون دلار بوده است.

از آنجایی که اعضای گروه نتوانستند کنترل کنند، مجبور شدند که برنامه‌ها روی سطح ماه را کنار بگذارند.

انتهای پیام



منبع

فرود موفقیت‌آمیز OMOTENASHI می‌توانست ژاپن را به چهارمین کشور تبدیل کند که پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق، آمریکا و چین، یک فضاپیما را روی سطح ماه قرار داده است.

ژاپن شانس خود را برای اسقرار کیوب‌ست روی ماه از دست داد

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن گفت که نمی‌تواند تا سلول‌های خورشیدی دیرتر از روز سه‌شنبه بازیابی شود زیرا در غیر این صورت، آنها فرصت فرود آمدن روی ماه را از دست می‌دهند. این آژانس فضایی، یک گروه ویژه برای بررسی این شکست تشکیل شده است.

هاشیموتو گفت که پنل‌های خورشیدی کاوشگر در مارس ۲۰۲۳ رو به خورشید خواهد بود و امکان تماس مجدد با آن وجود خواهد داشت.

کی‌وبست “آرگومون”(ArgoMoon) که توسط شرکت ایتالیایی “آرگوتک”(Argotec) ساخته شده است، ماه را بررسی خواهد کرد. کی‌وبست “بیوسنتینل”(BioSentinel) ناسا نیز یک آزمایش بیولوژیکی را در خود جای داده است که در اعماق فضا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بخوان  شگفتی دانشمندان از قدرت تفکر میمون‌ها

کیوبست OMOTENASHI، یکی از کیوبست‌هایی بود که طی هفته گذشته پرتاب شدند. دو کیوبست دیگر پس از پرتاب، کاملاً از سامانه پرتاب فضایی جدا شدند و مأموریت خود را آغاز کردند.

«آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن» اعلام کرد که اولین مأموریت قمری خود را پس از قطع شدن سیگنال آن هنگام پرتاب در ماموریت «آرتمیس۱» از دست داده است.

کی‌وبست OMOTENASHI حدود چهار ساعت پس از پرتاب سامانه پرتاب فضایی در چهارشنبه گذشته، زمانی که آرتمیس۱ در نهایت پس از چند مکانیکی و آب و هوایی به پرواز درآمد، از موشک جدا شد. جدایی کیوب‌ست از موشک بدون مشکل، اما سلول‌های خورشیدی آن‌ها عمل بدن را نمی‌کنند، زیرا آن هر چهار تا پنج خورشید یک‌بار دور از می‌چرخید که هشت برابر سریع‌تر از حد مجاز بود.

کیوبست OMOTENASHI، کوچکترین کاوشگر تعیین شده برای اکتشاف در ماه به شماره می‌رود. هدف اصلی این کیوب‌ست، آزمایش فناوری‌ها و مسیرهایی بود که به یک فرودگر امکان‌پذیر بود تا روی ماه فرود بیاید و در عین حال، سیستم‌های آن از جمله سیستم‌های قدرت، ارتباط و پیشرانه، دست‌نخورده باقی بمانند. همچنین، این کاوشگر قرار بود تا مأموریت ژاپن را به منظور ساختن زیستگاهی در ماه برای فضانوردان این کشور آغاز کند.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، مرگ کاوشگر خود را در توییتر به اشتراک بگذارید و نوشت: برای علاقمندان سراسر جهان: همیشه ما تلاش می کنیم OMOTEN را باز کنیم و روند فرود را امروز آغاز کنیم اما ارتباط برقرار نمی شود و ما از عملیات خود برای مرحله فرود منصرف می کنیم. شدیم. با تشکر از همه شما برای همکاری عالی.

بخوان  یوتیوب بالاخره به شما اجازه بزرگنمایی و کوچکنمایی روی ویدیوها را می دهد