کاهش وزن با یک تزریق به جای عمل جراحی

این مزایا به تغییر در بیماری‌های خاص مانند GLP-1 و PYY مرتبط است. آنها نشان‌دهنده سیری، سرکوب گرسنگی و تثبیت سطح قند خون پس از جراحی بای‌پس هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بر اساس پژوهش‌های بزرگی که در نشست بهارانه انجمن شیمی آمریکا (ACS) در 29 مارس ارائه شد، دسته‌ای از ترکیبات می‌توانند جراحی مفید بای‌پس معده را بدون عمل جراحی یا حالت تهوع ارائه دهند.

جراحی برای درمان چاقی که شامل عمل بای‌پس معده و درمان‌های مرتبط است، باعث کاهش وزن‌های طولانی‌مدت و بهبود آن می‌شود، اما بسیاری از میلیون‌ها نفر از افراد چاقی در سراسر جهان نمی‌توانند به این روش‌ها دسترسی پیدا کنند، زیرا این روش‌ها هستند. دارای خطراتی هستند و برای همه مکان مناسب.

این پستانداران طی یک مطالعه ۱۶ روزه به طور متوسط ​​۱۲ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند. این میزان، بیش از سه برابر مقدار است که توسط موش که تزریق لیراگلوتاید می شود – یک تزریق که تنها گیرنده GLP-1 را می کند و توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان چاقی تایید می شود – از دست می رود.

رابرت دویل ادعا می‌کند که اگر این دارو نیز به همین اندازه ممکن باشد، انسان ممکن است به مصرف مواد مخدر در ترک یا جلوگیری از بازگشت به مصرف مواد مخدر کمک کند.

علاوه بر این، هیچ شواهدی از حالت تهوع یا استفراغ در این آزمایش‌ها مشاهده نشد.

طبق جدیدترین یافته‌های این گروه، کاهش وزن ناشی از تزریق GEP44 می‌تواند با مصرف انرژی بیشتر مرتبط باشد که به صورت افزایش فعالیت، ضربان قلب یا بدن ظاهر می‌شود.

بخوان  تشخیص زودهنگام سرطان با روش نوری جدید

اکنون دو پزشک به نام‌های رابرت دویل (Robert Doyle) و هیث اشمیت (Heath Schmidt) پیشنهاد می‌کنند که بیماران به عنوان یک جایگزین می‌توانند مشکلات متابولیک خود را با درمان دارویی انجام دهند که طولانی مدت جراحی را تقلید می‌کند.

آنها همچنین می‌توانند برخی از سلول‌های لوزالمعده (پانکراس) را به سلول‌های تولیدکننده انسولین تبدیل کنند و به سلول‌های آسیب دیده توسط کمک کمک کنند.

علاوه بر این، مشخص شد که درمان‌های پپتیدی، قند خون را کاهش می‌دهد و گلوکز را در بافت عضلانی جذب می‌کند که می‌تواند به عنوان سوخت مصرف شود.

درمان تهوع حاصل از شیمی درمانی

کاهش وزن طول مدت که نتیجه جراحی را دارد

دانش‌آموزان آمریکایی مدعی‌اند، اسیدهای آمریكایی یافته‌اند كه می‌توانند بدون عمل جراحی باعث كاهش وزن شوند. ضمن اینکه برای شیمی‌درمانی بدون حالت تهوع نیز نویدبخش هستند.

انتهای پیام



منبع

این دو پزشک به همراه گروهشان، پپتیدی تولید می‌کنند که دو گیرنده PYY و گیرنده GLP-1 را می‌کند. این ماده‌ای که به نام GEP44 شناخته می‌شود، باعث می‌شود موش‌های چاق تا 80 درصد کمتر از حد معمول غذا مصرف کنند.

رابرت دویل در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ما برای مدتی طولانی فکر نمی کنیم که بتوانیم وزن را از حالت تهوع و استفراغ جدا کنیم، زیرا آنها دقیقاً با همان قسمت مغز مرتبط هستند. اما اکنون این دو مسیر را از هم جدا کرده و این پیامدهایی را برای شیمی‌درمانی نیز دارد که عوارضی مشابه ایجاد می‌کند.

این پایان ماجرا نیست. پژوهشگران این مطالعه اضافه کردند که تزریق GEP44 موشها را به مواد افیونی مانند فنتانیل نیز کاهش داد.

بخوان  گوگل کروم دیگر باتری مک بوک شما را آنقدر خالی نمی کند
اما کاهش وزن تنها مزیت این درمان بالقوه نیست. به گفته پژوهشگران، روش آنها (روی موش‌ها) ثابت کرده است که سطح قند خون و همچنین میل به مواد افیونی را می‌دهد. همچنین می‌توان پیامدهایی برای ایجاد داروهایی‌درمانی بدون تهوع داشته باشد.