کشف کلونی از پنگوئن‌ها با رصد مدفوع آنها از فضا!

تصاویری از مدفوع پنگوئن‌ها، دانشمندان را به سوی کشفی هیجان انگیز سوق داد.

مطالعه کلونی پنگوئن‌های امپراطور در این منطقه است زیرا در مکان‌های دورافتاده و غیرقابل دسترسی حضور دارند. دمای هوا در این مکان‌ها بسیار منفی 6 درجه سانتیگراد است. این عوامل باعث شدند که موسسه ملی بررسی قطب جنوب بریتانیا ۱۵ سال پیش از استفاده از تصاویر را آغاز کند و ماهواره بر لکه‌های گوانو روی یخ بررسی کند.

دکتر پیتر فرتول (Peter Fretwell) که به مطالعه حیات وحش از فضای می‌پردازد، می‌گوید: این یک هیجان انگیز است. تصاویر جدید از خط ساحلی قطب جنوب به ما این امکان را می دهد که مستعمرات جدید بسیاری پیدا کنند و در حالی که این خبر خوبی است، مانند بسیاری از مکان ها که به تازگی کشف شده اند، این کلونی کوچک است و در منطقه ای است که به آن می رسد. شدت تحت تاثیر قرار گرفتن دست یخ‌های قطبی قرار گرفته است.

گوانو به رسوبات فسفاته ناشی از مدفوع پرندگان دریایی، خفاش‌ها و فک‌ها گفته می‌شود.

تصویر زیر از ماهواره «Maxar»، محل کلونی تازه کشف شده در غرب قطب جنوب را نشان می دهد.

پس از بررسی تصاویر ماموریت ماهواره‌های کوپرنیک سنتینل-۲(Copernicus Sentinel-2) متعلق به اتحادیه اروپا و همچنین ماهواره(Maxar WorldView-3)، کشف جدید وجود یک کلونی جدید از پنگوئن‌های امپراطور متشکل از حدود ۵۰۰ پرنده را تایید می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، در جهان همیشه در حال پیشرفت علم، ممکن است فکر کنید که مدفوع حیوانات را در تصاویر ماهواره‌ای پیام‌های کمی در بر خواهد داشت اما برای یک تیم تحقیقاتی که بر قطب جنوب مطالعه می‌کنند، دستیابی به چنین یافته‌هایی به کشفیات داده می‌شود که آن‌ها را به آن می‌رسانند. عنوان «کشفی هیجان انگیز» توصیف کردند.

بخوان  ایمنی درمانی برابر سرطان ریه چرا روش نیست؟

کشف کلونی از پنگوئن‌ها با رصد مدفوع آنها از فضا!

این جدید به این معنی است که تحقیقاتی را در مورد ۶۶ منطقه کلونی پنگوئن‌های امپراتور در امتداد خط ساحلی قطب جنوب کشف کرده‌اند که نیمی از آنها از طریق تصاویر ماهواره‌ای کشف شده است.

پنگوئن‌های امپراطور بلندترین و سنگین‌ترین پنگوئن‌های زنده هستند و سال گذشته به دلیل تغییرات آب و هوایی ایالات متحده آمریکا به عنوان گونه‌ای در معرض خطر اعلام شدند.

پیش‌بینی‌های فعلی برای تغییرات آب و هوایی، زیستگاه طبیعی پنگوئن‌ها به شدت آسیب خواهد دید و به انقراض نسبی ۸۰ درصد از این کلونی‌ها تا پایان قرن خواهد رسید.

موسسه ملی در مورد قطب جنوب بریتانیا (BAS) در گزارشی توضیح داده است که این کلونی را از روی لکه‌های گوانوپرندگانی که قهوه‌ای رنگ می‌شوند، می‌دانند و بنابراین تشخیص آنها روی یخ نسبتاً آسان است، شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام



منبع