کشف ۲ سیاه‌چاله بر سر یک سفره!

بنابر گفته‌ها، در نهایت این سیاه‌چاله‌ها شروع به تولید این پژوهشگران می‌کنند.

وی افزود: مطالعه ما یکی از نزدیکترین جفت‌های سیاه‌چاله‌ها را در ادغام کهکشان‌ها شناسایی کرده‌اند و چون می‌دانیم ادغام کهکشان‌ها در جهان دوردست بسیار رایج‌تر است، این سیاه‌چاله‌های دوتایی ممکن است بسیار رایج‌تر از آنچه قبلاً می‌شد، باشد.

این جفت به طور همزمان با فاصله ۷۵۰ سال نوری از هم رشد می‌کنند. آن‌ها نزدیک‌ترین سیاه‌چاله‌ها به پژوهش‌هایی هستند که پژوهش‌هایی را تجربه کرده‌اند و در نهایت با هم ادغام و به یک ابرسیاه‌چاله غول‌پیکر تبدیل می‌شوند.

این دو سیاه‌چاله توسط پژوهشگران با استفاده از تلسکوپ ALMA، قوی‌ترین تلسکوپ برای رصد گاز و غبار مولکولی کشف شدند که در صحرای آتاکاما در آمریکای جنوبی قرار دارند.

زمانی که ستاره شناسان به دو کهکشان در حال ادغام در صورت فلکی خرچنگ(سرطان) در فاصله ۵۰۰ میلیون سال نوری از زمین نگاه می‌کردند، چیزی را دیدند که انتظارش را نداشتند. آن‌ها دو سیاه‌چاله درخشان را دیدند که به شکلی تهاجمی و پرخاشگرانه گرد و غبار، گاز و سایر موادی که در اثر ادغام جابجا شده‌اند، می‌بلند و می‌گویند در یک ضیافت نشسته‌اند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، سیاه‌چاله‌ها به اندازه کافی گیج کننده هستند، چرا که منطقه‌ای در فضا هستند که می‌افزایند که هیچ چیز، حتی نور نمی‌تواند از آنها فرار کند.

اطلاعات می‌گویند، استفاده از تلسکوپ ALMA یک «تغییرده بازی» است و یافتن دو سیاه‌چاله بسیار نزدیک به هم می‌تواند راه را برای پژوهش‌های بیشتر درباره این پدیده هموار کند.

بخوان  اطلاعات آمریکا از تصرف ماه توسط چین

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که سیاه‌چاله‌های دوتایی و کهکشان‌های ادغام شده‌اند که آنها را ایجاد می‌کنند، ممکن است در واقع به طور شگفت‌انگیزی در کیهان رایج شوند.

اکنون اخترشناسان چیزی حتی قابل توجه‌تر را کشف کرده‌اند؛ دو سیاه‌چاله که در کنار هم در حال بلعیدن هستند.

دانشمندان دو سیاه‌چاله کلان‌جرم را کشف کرده‌اند که در کنار هم همه چیز را می‌بلند و تنها ۷۵۰ سال نوری بین آنها فاصله وجود دارد.

در حالی که این دو سیاه‌چاله از نظر کیهان شناسی به هم نزدیک هستند، تا چند صد میلیون سال دیگر ادغام نمی‌شوند. در آنها شروع به چرخیدن با دور دور می‌کنند و مدار آنها عبور گاز و ستارگان بین آنها می‌شود.

نتایج این پژوهش جدید در مجله The Astrophysical Journal Letters منتشر شده و در نشست انجمن نجوم آمریکا در سیاتل آمریکا ارائه شده است.

مایکل کاس، پژوهشگر ارشد این مطالعه از رصد ملی نجوم رادیویی می‌گوید: ALMA از این نظر بزرگ به فرد است که می‌تواند از میان ستون‌های گاز و غبار ببیند و به چشم‌اندازی بسیار بالا دست تا اشیای بسیار نزدیک به هم را ببیند.