وقتی صحبت از حقوق تصویر می شود، برخی از سیستم عامل ها، مانند Getty Images (در برگه جدید باز می شود)، تصاویر هوش مصنوعی را به دلیل مشکلات احتمالی حق نسخه برداری ممنوع کرده اند. از سوی دیگر، ادوبی در حال انجام این کار است. به نظر میرسد که از کاربران خواسته میشود در هنگام صدور مجوز محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، خود را با شرایط و ضوابط ابزار هوش مصنوعی آشنا کنند. اگر توسعهدهندگان ابزار نمیخواهند که افراد برای استفاده تجاری مجوز ایجاد کنند، نمیتوانید آنها را ارسال کنید. به گفته ادوبی، حق امتیازهای به دست آمده از تصاویر هوش مصنوعی تولید شده مانند سایر محتوای سهام است.
در حال بررسی اطلاعیه (در برگه جدید باز می شود)، به نظر می رسد ادوبی این حرکت را بهترین رویکرد میانه میداند. این شرکت درک می کند که مردم در مورد هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی نگرانی هایی دارند، اما تشخیص می دهد که فناوری بدون توجه به هرگونه نگرانی اخلاقی مورد استفاده قرار می گیرد. ادوبی انتظار دارد که مشارکت کنندگان از هوش مصنوعی به عنوان راهی برای «تنوع پرتفوی خود، گسترش خلاقیت و افزایش پتانسیل درآمد خود» استفاده کنند. همراه با پذیرش، Adobe در حال به روز رسانی آن است دستورالعمل های مشارکت کنندگان سهام (در برگه جدید باز می شود) حول محور باور اصلی ارائه شفافیت کامل برای خریداران آینده هنر هوش مصنوعی.
قوانین جدید ادوبی
اول از همه، تمام محتوای AI تولید شده باید به درستی برچسب گذاری شود و شامل تصاویری باشد که شبیه عکس هستند. فقط تصاویر گرفته شده توسط دوربین فیزیکی را می توان به عنوان عکس واقعی به Adobe ارسال کرد. مشارکتکنندگان باید موارد ارسالی خود را بهعنوان «هوش مصنوعی مولد» برچسبگذاری کنند و همچنین مشخص کنند که هم «ساختگی و هم ساختگی» است. Adobe نمیخواهد کاربران ارسالها را با «توصیفگرهای نادرست» برچسبگذاری کنند، مانند اینکه بگویند یک تصویر رندر سه بعدی است در حالی که اینطور نیست، یا ادعا کنند افرادی که به تصویر میروند واقعی هستند.
این تصمیم مطمئناً آزمایش جالبی خواهد بود، به خصوص در مورد کپی رایت. Getty Images ممکن است تصاویر هوش مصنوعی را در پلتفرم خود به دلیل مشکلات احتمالی کپی رایت ممنوع کرده باشد. Shutterstock فکر کرد که بهترین کار این است که با توسعه دهندگانی مانند OpenAI مادر DALL-E همکاری کند.
هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی یک موضوع بحث برانگیز است، حداقل می توان گفت، زیرا برخی آن را رد می کنند و برخی دیگر آن را پذیرفته اند. Adobe اکنون در سمت دوم قرار دارد زیرا شروع به پذیرش “تصاویر ساخته شده با استفاده از هوش مصنوعی مولد” در پلتفرم سهام خود – با برخی شرایط – خواهد کرد.
نیازی به گفتن نیست، بسیاری از هنرمندان در سرتاسر اینترنت با این فناوری مشکلاتی دارند. بسیاری از آنها می ترسند که درآمد خود را از دست بدهند زیرا مردم برای تولید هنر به سراغ موتورهای هوش مصنوعی آزادانه در دسترس می روند. ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد خاموش کردن آن جرقه هنری در هنرمندان آماتور Adobe در اعلامیه خود با بیان اینکه این فقط یک راه جدید است، مثبت است.
در ظاهر، به نظر می رسد که Adobe برای اثبات حق چاپ درخواست نخواهد کرد. ما از Adobe پرسیدیم که آیا تعدیل برای صدور مجوز وجود دارد یا اینکه آیا همه اینها در سیستم افتخار انجام می شود. اگر Adobe پاسخ دهد، این داستان را به روز خواهیم کرد.
آینده هنر؟
همچنین نمیتوانید چیزی را ارسال کنید که مکانهای واقعی، “اموال قابل شناسایی” را نشان دهد [like a company logo]، یا افراد قابل توجه…” صرف نظر از اینکه عکس واقعی باشد یا کاریکاتور. محتوایی که بر اساس یا به تصویر میکشد «یک شخص قابل شناسایی نیاز به انتشار مدل دارد»، به این معنی که برای استفاده از شباهت شخصی به مجوز و حقوق نیاز دارید. تصاویر نیز باید با کیفیت بالا باشند. هیچ چیز کابوس وار نیست (در برگه جدید باز می شود).
این فقط دنیای هنر نیست که شاهد بهبود هوش مصنوعی باشد، زیرا یک هوش مصنوعی نوشتاری جدید به نام ChatGPT به خیابان ها آمده است. ما ChatGPT و نتایج مطمئنا جالب هستند.