حمایت و همکاری دو نهاد دولتی ازاوران برای ساخت شتابگر ذرات



رویداد فناورانه فرصت‌های هسته‌ای عنوان رویداد مشترک معاونت علمی ریاستجمهوری و سازمان انرژی اتمی تا از طریق حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه ساخت شتابگرهای ذرات و زیرسیستم‌های آن فعال می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «روی ملی فرصت‌های» با حمایت معاونت علمی، و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با توافق با سازمان انرژی اتمی، ضمن اجرای فرآیند نوآوری باز، سعی می‌کند با توجه به الزامات صاحب مسئله و بازارداد، راه‌حل‌های فناوری را شناسایی و ارائه کند. این رویداد با محوریت ساخت شتابگرهای ذرات و زیرسیست‌های آن در حوزه فناوری‌های هسته‌ای و صنایع الکتریکی، فناوری‌های و صنایع اطلاعاتی و تجهیزات پیشرفته و کاربرد هسته‌ای برگزار می‌شود.

شتاب‌دهنده‌های ذرات یک دستگاه خطی یا دایروی است که برای افزایش سرعت (انرژی) ذرات باردار و هدایت آنها جهت برخورد با یک هدف از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی استفاده می‌کند.

رویدادهای این رویداد به این شرح است:

*ساخت مولد فرکانسی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوهرتز با توان خارجی ۱۰۰ کیلووات،

*منبع تغذیه DC با ولتاژ ۳۰۰ کیلوولت و توان ۳۰ کیلووات باریپل ولتاژ نیم درصد

* تیوب شتابدهی شتاب دهنده الکترواستاتیک بر جوشکاری سرامیک به فلز

* منبع جریان ۶۰۰ آمپر ۱۰ کیلووات با دقت یک هزارم، مولد رادیو فرکانسی پیوسته فرکانس ۷۰ مگا هرتز توان ۲۵ کیلووات

* مغناطیس آرایه‌های آندولاتور با دوره تناب ۵ سانتی متر
* میدان پیشینه نیم تسلا در طول یک متر

* ساخت لامپ رادیو فرکانسی باند s با توان پالشی ۱۵ مگاوات و توان متوسط ​​۱۵ کیلووات

* مدولاتور راه‌انداز لامپ کلایسترون با توان خروجی پالسی ۲۵ مگاوات و توان متوسط ​​۲۵ کیلووات و ادوات باعث می‌شود که شامل سیرکولاتور و بار در پالسی ۱۵ مگاوات و توان متوسط ​​۱۵ کیلووات باشد.

بخوان  ۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور می‌توانند با شرکت در این رویداد ضمن تقسیم ایده‌ها و نوآوری‌های خود با متخصصین و سرمایه‌گذاران در این حوزه، از فرصتی برای به اشتراک‌گذاری و شبکه‌سازی با بازیگران کلیدی این حوزه بهره‌مند شوند. همچنین با توجه به رویدادهای ملّی و حضور شرکت‌کنندگان در سراسر کشور در آن، این امکان فراهم می‌شود که از تنوع فرهنگی، دانش فنی و تجاری بهره‌برداری‌های مختلف و هسته‌های فنّاور با فعالان حوزه‌هایی که در مناطق دیگر فعالیت می‌کنند، همکاری و شبکه‌سازی شود. کنند.

پس از طرح‌ها و ارزیابی اولیه توسط کمیته علمی دبیرخانه، طرح‌های اولیه با استفاده از برنامه‌های دبیرخانه با صاحبان طرح‌ها، تکمیل و وارد مرحله بعد می‌شوند. در این مرحله طرح‌های نهایی توسط داوران ارزیابی شده و با طرح‌های منتخب عقد قرارداد خواهد شد.

تیم‌های برتر می‌توانند از امکانات و حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مرکز نوآوری رسا استفاده کنند.

مرکز فناوری و نوی رسا در مدیریت توسعه‌دهنده‌های پژوهشگاه‌های علوم و فنون هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی با فناوری بر روی محیط زیست بوم توسعه و نوآوری کشور و صنعت هسته‌ای به شتابدهی فرآیند نوآوری و فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در زیست بوم نوآوری صنعت هسته‌ای می‌پردازد.

طرح‌های برگزیده پس از داوری وارد قرارداد با پژوهشگاه علوم و فنون‌ها با همکاری مرکز فناوری و نوآوری رسا خواهد شد که علاوه بر تسهیلات علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، حجم این قراردادها در مجموع بالغ بر دو میلیون دلار خواهد بود. . شایان ذکر است که مهلت ارسال طرح‌ها و شرکت در رویداد ملّی فرصت فناوری‌های هسته‌ای برای درخواستان تا ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ است.

بخوان  فایل‌های Google Docs شما بسیار هوشمندتر و زیباتر می‌شوند

انتهای پیام



منبع