آغاز «هفته بین‌المللی آسمان تاریک» برای مقابله با نوری

انجمن بین‌المللی آسمان تاریک نوشت: نورپردازی در فضای باز، نوری را کاهش می‌دهد و کیفیت زندگی را برای همه بهبود می‌بخشد. جنبش آسمان تاریک در تلاش است که روشنایی بهتری را برای جوامع سراسر جهان به ارمغان بیاورد تا زندگی همه بهبود یابد.

«هفته بین‌المللی آسمان تاریک» که از ۱۵ تا ۲۲ آوریل ادامه دارد، با نوری را دنبال می‌کند.

انتهای پیام



منبع

به گفته انجمن بین‌المللی آسمان تاریک، تخمین زده می‌شود که ۸۳ درصد از انسان‌ها در حال حاضر آسمان آلوده به نور را می‌بینند. مقدار زیادی از نوری در مناطق شهری، ناشی از نورپردازی در فضای باز است که در شب استفاده می‌شود و ناکارآمد، بیش از روشن شدن و هدف‌گیری ضعیف است. این نورپردازی در بسیاری از موارد کاملاً غیر ضروری است و به جای توجه به اشیا و مناطقی که نیاز به روشنایی دارند، به آسمان سرازیر می‌شود. نوری یک مشکل به سرعت در حال رشد است اما می‌توانم با آن مقابله کنم.

«انجمن بین‌المللی آسمان تاریک» IDA) امیدوار است که با برگزاری «بین‌المللی آسمان تاریک ۲۰۲۳» (International Dark Sky Week 2023) متوجه آگاهی در مورد بحران رو به رشد نوری افزایش می‌یابد. ستاره‌شناس و تماشاگران آسمان در این رویداد که از روز ۱۵ آوریل آغاز شده است، برای افزایش آگاهی در مورد آسیب‌های ناشی از نوری جستجو می‌کنند. از تا 22 آوریل، ستاره‌شناسان سراسر جهان با تمام مهارت‌ها می‌توانند در فعالیت‌هایی شرکت کنند که شگفت‌انگیزهای شب آسمان را جشن می‌گیرند و توجه دارند که هر کدام از ما می‌توانیم برای مبارزه با نوری انجام دهند، جلب می‌کنند.

بخوان  پس از همه، کاربران ویندوز 10 از هوش مصنوعی Copilot استفاده خواهند کرد - اما با یک اشکال بزرگ

علاقه مندان به تماشای آسمان یا هر کسی که از حق انسان در آسمان شب علاقه مند است، می‌تواند در هفته بین‌المللی بین‌المللی شرکت داشته باشد تا به افزایش آگاهی در مورد این کمک کند. انجمن بین‌المللی آسمان تاریک در یک تبلیغاتی، برخی از رویدادهایی که می‌توانند برای کمک به این تلاش سازمان دهی شوند، شرح داده شده است. این ایده‌ها شامل میزبانی یک شب پیاده‌روی در جامعه محلی شما، میزبانی مهمانی یک تماشای ستاره‌ها یا برگزاری یک جلسه «هر چیزی از من بپرس» در رسانه‌های اجتماعی پیرامون نوری بر نجوم و دیدگاه ما نسبت به ستارگان است.

نوری که به عنوان نور مصنوعی غیرضروری جاری‌شده در آسمان شب تعریف می‌شود، هم‌زمان با رشد پیشرفت‌های فناوری در دهه‌های اخیر و افزایش تعداد و مناطق شهری و صنعتی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. طبق گزارش انجمن بین‌المللی آسمان تاریک، منطقه نوری در واقع دو برابر جمعیت انسانی در حال رشد است. این امر، زیستگاه‌های طبیعی را مختل می‌کند، میزان تولید مثل و مهاجرت گونه‌های پستانداران، پرندگان، حشرات و خزندگان را کاهش می‌دهند و در عین حال، به افزایش یافتن خطر شکار می‌انجامد. علاوه بر این، نوری روی دیدن ستارگان در آسمان شب نیز تأثیر می‌گذارد.

همچنین، این بسته تبلیغاتی شامل اعلان‌هایی است که می‌توان از آنها در رسانه‌های اجتماعی برای کمک به افزایش مصرف استفاده کرد. کسانی که قصد دارند در این امر مشارکت کنند، می‌توانند به طرفداران آسمان تاریک تبدیل شوند، به مردم در مورد آموزش نوری ارائه دهند، به قوانین کمک کنند و به عنوان منابع محلی برای سایر داوطلبان خدمت کنند.

بخوان  آینه‌های بزرگ‌ترین تلسکوپ نوری جهان آماده شد

آغاز «هفته بین‌المللی آسمان تاریک» برای مقابله با نوری

این رویداد هشت روزه، یک دلیل جدی دارد. این دلیل، نیاز به حفاظت از محیط طبیعی شبانه ما توسط سیاست‌گذاران و عموم مردم است و همچنین نشان می‌دهد که آسمان تاریک چقدر برای تحقیقات ما در فضای حیاتی است. انجمن بین‌المللی آسمان تاریک در وب‌سایت این رویداد نوشت: نوری شاید بی‌ضرر به نظر برسد، اما پیام‌های پیام‌های پیام‌های پیام‌های پیام‌های آن را دارند که برای همه موجودات زنده مضر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، نوری شب ناشی از منابع گوناگون، چه در زمین و چه در مدار، آسمان را با ترسناک شدن‌های تهدید می‌کند. پژوهشی که اخیرا انجام شده است، نشان می دهد که جهان در حال حاضر شاهد افزایش 9.6 درصدی در روشنایی آسمان است. این معنی را مشاهده می کنید که ۱۸ سال پیش تماشاگران آسمان را به طور متوسط ​​۲۵۰ ستاره را در آسمان شب می‌دیدند اما امروز به اندازه یک صد ستاره قابل مشاهده است.