ابداع هیدروژلی که سرطان مغز را صد درصد درمان می‌کند

در هر حال، پژوهش جدید دانشگاه جانز هاپکینز ممکن است امیدی دوباره ایجاد کند. تحقیقات در این پژوهش، نوعی هیدروژل ابداع کردند که می‌توان آن را روی حفره‌ای که پس از برداشتن تومور در مغز باقی مانده است، انجام داد تا دارو را به آرامی طی چند هفته آزاد کند. به این ترتیب، سلول‌های سرطانی باقی می‌مانند از بین می‌روند و از هر گونه حیاتی که می‌تواند جلوگیری کند.

گروه سوم، هیدروژل حاوی پاکلیاکسل اما بدون آنتی‌بادی را دریافت کردند که ۵۰ بقای را به همراه داشت. میزان بقای گروهی که هیدروژل حاوی آنتی‌بادی است، اما بدون پاکلیتاکسل را دریافت کردند، ۲۵ درصد گزارش شد. گروه پنجم، هیدروژل را همراه با پاکلیتاکسل و آنتی‌بادی aCD47 دریافت و میزان بقای صد درصد از جمعیت را دریافت کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانش «دانشگاه جانز هاپکینز»(JHU)، درمانی ابداع کرده است که می‌تواند امید را برای مقابله با سرطان‌های تهاجمی ایجاد کند. تزریق یک هیدروژل مملو از دارو به مغز پس از برداشتن تومورها با جراحی، یک حمله ترکیبی شیمی‌درمانی و ایمنی‌درمانی را در موش‌ها ایجاد می‌کند که باعث می‌شود به ۱۰۰ درصد از سرطان بازگردد.

انتهای پیام



منبع این پژوهش، در مجله «پناس» به چاپ رسید.

تایلر ادامه داد: ما معمولا بقای صد درصد را در موش‌های مبتلا به این بیماری نمی‌بینیم. فکر کردن به این که هیدروژل جدید ما پتانسیل لازم را برای تغییر دادن منحنی بقای بیماران گلیوبلاستوما دارد، بسیار هیجان انگیز است.

«بتی تایلر» (بتی تایلر)، پژوهشگران این پروژه گفت: این هیدروژل که شیمی‌درمانی و ایمنی‌درمانی را با هم می‌کند، در زمان برداشتن تومور به کار می‌رود تا عمل خوب کند.

بخوان  ربات «باریستا» یا مهندس سازه؟

نتایج دلگرم‌کننده‌هایی که از هیدروژل استفاده می‌کردند، این بود که بعد از آن سلول‌های گلیوبلاستومای جدید را به موش‌ها تزریق کردند و دریافت کردند که سیستم ایمنی حیوانات همچنان می‌تواند با سرطان مبارزه کند. این نشان‌دهنده اثر واکسن است.

دانشگاه جانز هاپکینز، این روش را روی پنج گروه موش که هر گروه شامل هشت نفر بود، آزمایش کردند. تومورهای یک گروه کنترل‌شده برداشته شد اما پس از برداشتن تومور، هیدروژل به کار نرفت و جای تعجب نیست که صد درصد آنها در عرض حدود پنج هفته مردند. گروه دوم که هیدروژل را بدون هیچ دارویی در آن دریافت کردند نیز به همان اندازه دوام آوردند.

این هیدرول از نانورشته‌های حاوی یک داروی شیمی‌درمانی تایید شده توسط «سازمان غذا و داروی آمریکا» (FDA) به نام «پاکلیتاکسل» (Paclitaxel) و یک آنتی‌بادی به نام «aCD47» ساخته شده است که به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا بیماری را بهتر کند. تشخیص دهد و با آن مقابله کند.

«گلیوبلاستوما» (گلیوبلاستوما) یکی از شایع‌ترین و کشنده‌ترین انواع سرطان در انسان است. جراحی برای برداشتن آن بهترین گزینه درمانی در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند ناامیدکننده نیز باشد زیرا سرطان در موارد با انتقام برمی‌گردد و میزان بسیار پایین بقا را به همراه دارد.

هیدروژل که در «دانشگاه جانز هاپکینز» ابداع شده است، در آزمایش روی موش‌ها از بازگشت سرطان به ۱۰۰ درصد جلوگیری می‌کند.

به همان اندازه که این نتایج امیدوارکننده به نظر می‌رسند، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا این درمان روی انسان تأثیر بگذارد. با وجود این، اطلاعاتی را به مجموعه تحقیقاتی رو به رشد اضافه می‌کند که نشان می‌دهد هیدروژل‌هایی که آرامی داروها را آزاد می‌کنند، می‌توانند یک درمان جدید و مهم برای سرطان‌های مختلف باشند.

بخوان  ۸ حقیقت فضایی جالب درباره کریسمس