بازگشت به “موشهای صحرا” از سفر آزمایشی ماه‌نورد ناسا!

ناسا قصد دارد ماموریت “آرتمیس۱” (Artemis I) را در کمتر از یک ماه آینده به فضای پرتاب کند. این مأموریت، بخشی از برنامه بازگرداندن آمریکایی ها به ماه و اکتشاف بیشتر در فضا است. این مأموریت، اولین بازگشت انسان به ماه را در پنج دهه پس از مأموریت “آپولو”(Apollo) رقم خواهد زد.

«باربارا جانویکو» (باربارا جانویکو)، مدیر مأموریت موش صحرا گفت: ما کار خود را با آزمایش روی زمین آغاز می‌کنیم. سپس، آزمایش روی ماه را انجام می‌دهد و نهایتاً از ماه به عنوان پله‌ای برای رسیدن به مریخ استفاده می‌کنیم.

در این ویدئو، بخشی از مراحل آزمایش ماه‌نورد ناسا را ​​میبینیم.

ماه‌نوردها، کارکردهایی را انجام می‌دهند که به فضانوردان امکان‌پذیر است تا در زمین‌های ناهموار رانندگی کنند و به کاوش در بخش‌هایی از ماه‌ها بپردازند که پیش‌تر بررسی‌شده‌اند.

اعضای گروه موش‌های صحرا با زندگی و کار در ماه‌نورد، در حال شبیه‌سازی ماموریت‌های ماه در صحرا هستند. طی روند این تمرین‌ها، ناسا به جمع‌آوری داده‌هایی در طراحی ماه‌نورد، پیکربندی کابین، حالت‌های رانندگی، جدول‌های زمانی و عملیات دستی برای پشتیبانی از برنامه‌های طراحی بالقوه برای ماه‌نوردهای آینده می‌پردازد.

انتهای پیام



منبع

ناسا انتظار دارد از چنین ماه‌نوردهایی در مأموریت‌ «آرتمیس۳» (Artemis III) انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ انجام شود. هدف این مأموریت، قرار دادن اولین زن و اولین شخص رنگین‌پوست در ماه است.

گروه دانش‌آموزان و فضانوردانی که آزمایش ماه‌نورد ناسا را ​​انجام دادند، پس از دو هفته بازگشت.

کلید کلیدی کار این گروه پژوهشی موسوم به «گروه تحقیقات و مطالعات فناوری صحرا» یا «موش‌های صحرا» (موش‌های صحرا)، آزمایش ماه‌نوردی است که برای کمک به اکتشافات فضانوردان روی ماه و مریخ برنامه‌ریزی می‌شود.

بخوان  سرعت انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری هزاربرابر بیشتر شده است

بازگشت "موشهای صحرا" از سفر آزمایشی ماه‌نورد ناسا!

ماه‌نوردی که در حال حاضر آزمایش‌های آزمایشی را پشت سر می‌گذارد، بیش از یک دهه پیش ساخته شده و در حال کار کردن برای بهبود فناوری فعلی است.

درسهایی که از این تجربیات آموخته می‌شوند، کمک خواهند کرد تا در مأموریت‌های «آرتمیس» (Artemis)، گامی دیگر به سطح ماه نزدیک شوند.

گروه موش‌های صحرا و شرکای ناسا مانند «سازمان زمین شناسی آمریکا» (USGS)، بیش از دو هفته است که این ماه‌نورد را در صحرای آریزونا تمرین کرده‌اند. این مأموریت آموزشی در درجه نخست، برای انجام عملیات ماه‌نورد تحت فشار و بهبود فناوری آن‌ها است. ناسا می‌گویند که این مهارت‌ها، عناصر کلیدی مأموریت‌های آتی آرتمیس هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا جانسون، فضانوردان، محققان و مهندسان پس از اسپری کردن دو هفته در منطقه موسوم به “Point Lava Flow” در صحرای آریزونا، در حال حاضر هستند. آنها در این سفر دو هفته‌ای، سخت‌افزارها و عملیات مورد نظر برای ماموریت‌های ماه را آزمایش کرده‌اند.

جانویکو ادامه داد: ما با روش خود، در تعیین نحوه کاوش در سطح ماه و مریخ به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس مشارکت می‌کنیم.