برنامهنویسان چگونه یک سیستم هوش مصنوعی را طراحی میکنند؟ 1 بیتی

با این حال چند ماه پیش در کنفرانس Google IO 2018، ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل به معرفی نسخه جدید دستیار هوشمند گوگل پرداخت که موجب شگفتی جهانیان شد. هوش مصنوعی Artificial intelligence (AI) شاخهای از علوم کامپیوتر می باشد که در آن به ساخت ماشینهایی هوشمند می پردازد که مانند انسانها عمل میکنند .یک عامل هوشمند، سیستمی است که با شناختن محیط پیرامون خود، شانس موفقیت خود را پس اآنالیز می افزاید. روزهای پایانی کار آذریجهرمی با فیلترینگ عجیب شبکه اجتماعی کلابهاوس و مطرح شدن موضوع ساماندهی فضای مجازی در قالب طرح صیانت همراه بود و حالا دیگر پس از چند ماه از آغاز به کار زارعپور در این پست، فعالان حوزه دیجیتال تا حدی با رویکرد وی آشنا شدهاند. با این همه، درحالی که انتظار میرفت متناسب با شعار سال، گامی در راستای مانعزدایی از فعالیت کسب و کارها برداشته شود، مرکز توسعه تجارت الکترونیک در اقدامی ارائه درگاه پرداخت از سوی پرداختیاران به کسب و کارهای اینترنتی را مشروط به اخذ اینماد توسط آن کسب و کار کرد و همین صدای اکثریت فعالان حوزه را درآورد.

رویکرد زارعپور در قبال این طرح، رسانهای نشدن آن تا زمان بلوغ کافی بوده و حتی نظرات تکمیلی خود را نیز در قالب نامهای محرمانه تحویل مجلس داد. با وجود تلخی برخی رخدادها مانند عزم برخی نمایندگان مجلس برای محدود کردن دسترسی کاربران یا اجباری شدن اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی، امسال برای کسب و کارهای دیجیتال خبرهای خوبی هم به همراه داشت. همزمان با این موضوعات، پیشنهادهای چشمگیری از سوی این کشورها برای جذب برخی از فعالان استارتآپی و نیروی متخصص اکوسیستم صادر میشود و بحرانی بر دیگر بحرانهای اکوسیستم افزوده شده و مدیران کسب و کارها روزبهروز ناامیدتر میشوند. سالهاست که با وجود تحریمهای بینالمللی، مسیر هرگونه تعامل و جذب سرمایه خارجی بر فعالان اکوسیستم استارتآپی بسته شده و سرمایههای اندک جذب شده نیز فرصت خروج و به جریان افتادن دوباره در قالب کسب و کارهای جدید را ندارند. اما حالا به نظر میرسد فارغ از آنچه در خلال مذاکرات در حال انجام برای احیای برجام اتفاق بیفتد، همین یک اتفاق میتواند امید اندکی به اکوسیستم استارتآپی کشور تزریق کند و با ورود یک به یک استارتآپهای بالغی مانند اسنپ، دیجیکالا، بازار، صبا ایده و علی بابا به بازار سرمایه، بار دیگر زمینه برای ورود سرمایههای جدید به کسب و کارهای جدید حوزه فراهم شود و طرحهای توسعهای بیشتری اجرایی شود.

ماشین شما میفهمد که خیلی هوش و حواستان سر جایش نیست و ماشین را کنار خیابان متوقف میکند و برایتان تاکسی میگیرد. گفت: پاسخ این است که اگر این مبانی را عوض کنیم گزاره ها خیلی عوض نمی­ شوند، مثلا نسبیت انیشتین یا جاذبه نیوتن یا عناصر جدول مندلیف تغییر نمی کنند! می ­توانیم بگوییم مبانی آن یک مثلث سه ضلعی است و در رأس آن اومانیسمی قرار دارد که با خدا محوری قابل جمع نیست، ضلع دیگر آن سوبژکتیویسم است که اصالت را به فاعلِ شناسای انسانی می ­دهد. بیکاری انسانها: به دلیل کاهش دخالت انسانی و جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی انسانی، بیکاری منجر به ایجاد مشکلاتی در جامعه خواهد شد. به همین دلیل باید بدانید که دادههای فاقد ساختار چیستند، چگونه طبقهبندی میشوند، چگونه پردازش میشوند و چگونه باید از آنها استفاده کرد. محدودیت این سرویس قطع سرویس در صورت جابجایی بین آنتنها، کاهش کیفیت سرویس با افزایش فاصله کاربر از آنتن و یا وجود اختلالهای رادیویی، تعرفه بالاتر به دلیل نوع سرویس، هزینه نصب و نگهداری بالا و استفاده اختصاصی از فرکانس رادیویی است. در حالی که اخلاق ماشینی به چگونگی رفتار یک عامل هوشمند مربوط است،تحقیقات هوش مصنوعی دوستانه بر چگونگی استفاده عملی از این رفتار و تضمین محدودیت آن به اندازه کافی متمرکز است.

مشارکتهای مهندسی در IETF بهعنوان یک پیشنویس اینترنتی شروع میشود، ممکن است به یک درخواست برای نظرات ارتقا یابد و در نهایت به استاندارد اینترنت تبدیل شود. ۱۳۸۸: گوگل شروع به ساخت یک خودرو خودران میکند. مثلا تکنولوژی که منجر به ساخت بمب اتم می شود از نظر ما کاملا به خطا رفته است. امروزه هوش مصنوعی به بخشی ضروری از صنعت فناوری و بسیاری از دشوارترین مسائل علوم کامپیوتر تبدیل شده است. هوش مصنوعی فنآوری است که رفتار انسان را شبیهسازی کرده و دادههای مربوط به رفتار و واکنشهای انسان را می­آموزد تا به این سوال پاسخ دهد که چگونه میتوان کار و زندگی انسان را بهینه کرد.

بخوان  Discover اکنون، برای تکنولوژی جهان چه کاری باید انجام دهید؟

این به این معنا است که هر ۳۰ روزفقط یک آرایه مشخص از اعداد وجود دارد که برای معتبر ساختن دستیابی به حساب کاربری آنلاین وجود دارد. ما هنوز با ساختن یک سیستم AGI فاصله داریم. با وجود اهمیت بالایی که این روزها گوشیهای هوشمند در مدیریت محدودیتهای ایجاد شده به واسطه پاندمی کرونا دارند، هنوز عدهای این گروه کالایی را جزو کالاهای اساسی نمیدانند و مصرف ارز برای برخی از مدلهای گوشی موبایل را نابجا میدانند. با این وجود هنوز موافقتی برای ایجاد هرگونه تغییری در تعرفه گوشیهای بالای ۶۰۰ دلار انجام نشده و قرار است روند واردات گوشی موبایل در سال آتی مانند سال ۱۴۰۰ پیش گرفته شود. این گروه مدتهاست که درصدد تغییر تعرفه واردات گوشیهای به اصطلاح لوکس هستند تا بتوانند میل کاربران به استفاده از برخی مدلها را کاهش دهند. در آغاز و پایان هر سال، به واسطه تغییراتی که در بودجه در نظر گرفته شده برای آن سال رخ میدهد، شرایط واردات گوشی موبایل به عنوان پرطرفدارترین کالای وارداتی کشور با تغییراتی همراه میشود. به نظر میرسد همین موضوع در سال پیشرو باعث افزایش چشمگیری در قیمت گوشی موبایل شود و احتمالا قدرت خرید بسیاری از مردم برای خرید این کالا مجددا کاهش یابد و رونق این بازار را کمتر و کمتر کند.

الگوریتمهای NeuNetS برای ایجاد مدلهای شبکه عصبی جدید بدون استفاده مجدد از مدلهای از پیش آموزش دیده طراحی شدهاند. نقص حریم خصوصی بزرگترین چالش پیشروی الگوریتمهای هوشمند است. سازمان ملل متحد، تکنولوژی را به عنوان مجموعه اطلاعات، مهارتها، روش ها و ابزار لازم برای ساختتن محصولات مورد نیاز و کاربرد آنها و یا تامین خدمات مفید و مورد نیاز پذیرفته است. هر تعریف جدید علتی است که نشان میدهد، در این زمینه اصلاحاتی صورت گرفته است و پیشرفتی صورت پذیرفته است. از منظر فن سالاران، تکنولوژی ابزار یا فرآیندی است که برای ساختن محصولات بهتر به کار گرفته می شود.

گذشته از داستان اجباری شدن اینماد، فینتکیها با شوک مشمول مالیات شدن دارندگان درگاه پرداخت نیز مواجه شدند و قرار است به زودی و پس از تکمیل مقدمات و پروندههای مالیاتی، اخذ مالیات از این گروه نیز آغاز شود. با این وجود، نگرانیهای گستردهای وجود دارند مبنی بر آن که رباتهای هوش مصنوعی که قادر به تفکر و عمل مستقل هستند به زودی قدرت را در دست گیرند. البته علوم کاربردی همیشه بوده و دستاورد مدرنیته نیست و در تفکر اسلامی ذیل علوم طبیعی بحث شده است. همانطور که هوش مصنوعی در حال آموختن در مورد جهان است ما نیز در مورد نحوه تفکر آن اطلاعات جدیدی کسب میکنیم. هوش مصنوعی خودآگاه که میتواند توضیحات و استدلالهای مختلفی را ارائه دهند، به حدی تکاملیافته است که میتواند مانند مغز انسان عمل کند. دولت تجلی اراده مردم است و باید در راستای تامین خیر عمومی و منافع مردم گام بردارد. اما لطفی علیعسکرزاده، کاشف منطق فازی یا (Fuzzy Logic) مشاهده کرد که تصمیمگیری در انسان اینگونه نیست و شامل طیف وسیعی از امکانات بین بله و خیر است. این نمونه ها به عنوان مشاهدات یا الگوها شناخته می شوند. از این رو تکنولوژی به معنای شناخت فن ترجمه شده است. بهترین بخش در مورد این وب سایت این است که می توانید ویدیوهای مربوط به آخرین اخبار فناوری را نیز مشاهده کنید.

الگوریتمها و چارچوبها: در برخی حوزهها نظیر پردازش زبان طبیعی بخش عمدهای از کار شما با دادههای فاقد ساختار است. این شرکت با بهره گیری از هوش مصنوعی و البته اتوماسیون در کارهای تبلیغاتی خود، در هزینه و زمان انجام کارهای خود، صرفه جویی زیادی کرده است.این یک راه حل است که شما را قادر به استفاده بیشتر از استعداد انسانی و انتقال کارکنان به موقعیت های استراتژیک و خلاقانه تر میکند، بنابراین اقدامات آنها واقعا می تواند بر رشد شرکت تاثیر زیادی بگذارد.UiPath و WorkFusion از دیگر شرکت های فعال در این زمینه هستند. بروس هارل از اینکه ریاست این کمیته به وی محول شده، ابراز خرسندی کرده و مدعی شده است تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا به پیادهسازی ایدههایی بپردازد که به هوشمندسازی هرچه بیشتر شهرهای سراسر کشور کمک خواهد کرد. با افزایش دانش بشر و به کار گرفتن تجربیات خود در ارتقا سطح زندگی،کسب و کار نیز دست خوش تغییرات زیادی شده و استفاده از فناوری های جدید موجب آسانی و ایجاد فضای متفاوتی نسبت به گذشته شده است.

بخوان  ۱۰ محصول هوش مصنوعی برای سال ۲۰۱۹ 1 بیتی

خدمات شرکت هوش مصنوعی با طراحی و تولید این فناوری، مواردی از جمله توصیه­های رژیمی برای خانواده­های بیماران، بهبود عملکرد مالی و کاهش زمان صرف شده برای ورود دادههای خستهکننده توسط مدیران و … در محیطهای آموزشی و كارآموزی این اضطراب باعث ضعف در تـوسعـه علمـی نیروی انسانی میشود و در محیطهای كاری سطح تولید و خلاقیت را كاهش میدهد. اوایل امسال سکان هدایت وزارت ارتباطات، در دستان وزیر جدید قرار گرفت؛ وزیری که برخلاف جایگاه و مسوولیتهایی که برای مدیریت هرچه بهتر فضای مجازی به عهده دارد، علاقه چندانی به حضور در شبکههای اجتماعی مورد توجه مردم (مانند توییتر و تلگرام) ندارد و ترجیح میدهد فعالیتهای خود را به شبکههای اجتماعی نسبتا بیمخاطب داخلی و روشهای سنتی برقراری ارتباط مانند پیامک و جلسات حضوری محدود کند. بر خلاف وزیر پیشین که در قالب استوری و لایو با کاربران شبکههای اجتماعی تعامل میکرد و مکررا به کامنتهای کاربران پاسخ میداد، زارعپور جلسات حضوری را ترجیح میدهد و معتقد است کامنت خواندن و جواب دادن کار وزیر نیست.

ویلیامسون به ورج گقت:این فقط نظر شخصی من است؛ اما عملکرد Tay نسبتاً تأسفآور بود؛ زیرا باعث ایجاد زمستان چتباتها شد که در آن هر مؤسسهای میترسید نمونههای عمومی را برای اهداف تحقیقاتی ارائه دهد. فصلنامه برای مشترکان زودتر از توزیع عمومی ارسال میشود و در صورتیکه فصلنامه آسیب ببیند بدون هیچ شرط یا هزینۀ اضافی آن را تعویض خواهیم کرد. جستجوی الگوریتم جهانی برای یادگیری و عملکرد در هر محیط (راسل و نورویگ 27) چیز جدیدی نیست، اما زمان دشواری اساسی در ایجاد یک ماشین با مجموعه کامل تواناییهای شناختی را کاهش نداده است. الگوریتمهای یادگیری عمیق، از لایههای متعدد و چندگانه، برای استخراج تدریجی «ویژگیهای سطح بالا» (High Level Features) از دادههای ورودی خام استفاده میکنند.

یکی از شرکت های پیشگام در این حوزه شرکت ژاپنی کوماتسو است. این نمایشگاه یکی از معروفترین نمایشگاهها در زمینه صنعت الکترونیک است و در آن ابتکارات و اختراعات جدید در حوزه آنتنها، فیبر نوری، اتوماسیون، دستگاههای مرتبط با پشتیبانی برق و… از سوی دیگر، ورود دولتها به این حوزه بهنوعی نشاندهنده اهمیت هوش مصنوعی در سیاستهای کلان کشورهاست و خود این امر باعث دلگرمی و تشویق سرمایهگذاران برای ورود به این حوزه میشود. انتخاب تکنولوژی که در آن یک سازمان با توجه به اهداف استراتژیک و عملیاتی خود و نیز محدودیت های پیش رو دارد گزینه هایی را از میان فناوری های فهرست شده در مرحله قبل انتخاب می کند. بهرهبرداری از فناوری که در آن فناوری در تولید یا بهبود محصولات و خدمات جدید استفاده می شود و در نهایت منجر به افزایش خلق ثروت و رقابتپذیری مبتنی بر فناوری برای سازمان خواهد شد. در حال حاضر ۳۲ درصد از برق مورد استفاده در ایالات متحده با سوختن گاز طبیعی تولید می شود – فرایندی است که حدود ۳۰ درصد از انتشار گازهای کربن از بخش برق را تشکیل می دهد. بطور میانگین مشاهده یک دقیقه ویدیو 5 تا 10 مگابایت، دیدن یه پست اسلایدی عکس حدود 2 تا 4 مگابایت، دیدن 20 عکس از اکسپلور اینستاگرام حدود یک مگابایت و شرکت تو لایو به ازای هر دقیقه 5 مگابایت از اینترنت شما رو مصرف میکنه (البته توجه داشته باشید این عدد به صورت میانگین محاسبه شده و میتونه بیشتر یا کمتر از این مقدار هم باشه).

این ساختمان­ها یا زیرساخت­های اساسی ساختمان که آگاهی بشر در آن وجود دارد را هوش مصنوعی توصیف می کند که چگونه حواس ما در آگاهی ما از زندگی یا چگونگی تجربیات به خاطره تبدیل می­شوند. مثال خیلی خوب دیگر در مورد چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر زندگی ما ، سرویس های پخش موسیقی و رسانه است که به طور روزانه از آن ها استفاده می کنیم. تمام این امور از روی نورونهای مصنوعی عصبی ذهنی حاصل میشوند! برای حل این مشکل نهادهایی در برخی کشورها ایجاد شدهاند تا عملکرد شرکتها را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند شرکتها به حریم خصوصی افراد تعرض نمیکنند. با وجود پاندمی کووید ۱۹ در جامعه جهانی و مشکلاتی که در شبکههای ارائه خدمات و محصولات سلامت وجود دارد افرادی که مبتلا به سایر بیماریها غیر از کووید ۱۹ هستند باید فعالانهتر با شرایط تطبیق حاصل کنند. روش های دیگه مثل غیر فعال کردن اعلان های اینستاگرام و تنظیمات گوشی برای کاهش حجم مصرفی اینستاگرام وجود داره، که البته به اندازه گزینه Data Saver موثر نیستن اما میشه برای کم کردن حجم نت مصرفی اینستاگرام روشون حساب کرد. استفاده از اصطلاح تکنولوژی به میزان قابل توجهی بیش از ۲۰۰ سال گذشته تغییر کرده زیرا قبل از قرن بیستم این اصطلاح در زبان انگلیسی نیز غیر معمول بود و معمولا به توصیف و یا مطالعه هنرهای سودمند اشاره داشت.

بخوان  10 دلیلی که تکنولوژی شما آن چیزی نیست که می‌تواند باشد

در این گزارش با 100 برند برتر ارزشمند سال 2019 آشنا خواهید شد. بیایید نگاهی به 5 ابزار برتر فناوری پوشیدنی امسال بیاندازیم که ارزش امتحان کردن را دارد. ن رو تفكر بهمعنای حقیقی به بشر اختصاص ندارد و یا تنها به ماشین اختصاص دارد. خودروهای دوگانهسوز (هیبریدی) یا آنهایی که از سوختهایی مانند بیوگاز استفاده میکنند هم نمونههایی از تکنولوژی های مفید برای محیط زیست هستند. طراحان میتوانند الگوریتم هوشمندی طراحی کنند که هر زمان رویداد مهمی در حال برگزاری است و تقاضا برای تاکسیهای اینترنتی زیاد است، قیمتها را بالا ببرد تا رانندگان بیشتری ترغیب شوند به آن نقطه از شهر برسند و مسافران را جابهجا کنند. هوش مصنوعی یکی از گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر است، گرایش هوش مصنوعی گرایشی گرایشی بین نرم افزار و سخت افزار است بنابراین دانشجویان ارشد هوش مصنوعی میتوانند بنا به سلیقه شان جنبه های نرم افزاری و یا جنبه های سخت افزاری این گرایش را دنبال کنند. متاسفانه زمانی که فناوری نوینی به بازار عرضه میشود، برخی از شرکتها به دنبال سوء استفاده از آن هستند. درست در زمانی که دولت جدید در آستانه تحویل گرفتن کارها از دولت پیشین بود، گروهی از نمایندگان مجلس سراغ یک طرح جنجالی رفتند.

وایمکس (WiMax) فناوری است که امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت را به صورت بیسیم سایت 1biti ارائه میکند. اگرچه این طرح موجب تضعیف حداکثری وزارت ارتباطات در مدیریت فضای مجازی کشور میشود، اما وزیر جدید مخالفت چندانی در برابر این طرح از خود نشان نداده است و حتی در برخی گفتههای خود، موافقت تلویحی خود را نیز با اجرای طرح اعلام کرده است. با وجود مخالفت گسترده و بیسابقه اقشار مختلف، نمایندگان مدافع طرح در اواخر امسال تمام تلاش خود را برای پیشبرد حداکثری تصویب طرح به کار بستند و به تصویب کلیات طرح نشستند. البته پس از اوجگیری انتقادات نسبت به این رویکرد عیسی زارعپور، وی اطلاعرسانی در اکانت اینستاگرام خود را نیز آغاز کرد. قرار است بررسیهای بیشتر این طرح پس از پایان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شود و زمزمههایی از احتمال بازگشت بررسی طرح به صحن علنی نیز به گوش میرسد. نگرانی ما هیچ کمکی به این موضوع نخواهد کرد و باید دنبال راه حلی بود چرا که احتمال رخ دادن آن از ندادن آن بیشتر است. یک متخصص پردازش زبان طبیعی به دنبال آن است تا زبان قابل فهم و مشترکی میان انسانها و کامپیوترها پیادهسازی کند. حالا برندهای Apple، Amazon، Samsung و Oracle بیشترین رشد سالانه ارزش برند خودشان را به ثبت رساندهاند تا نشان دهند که صنعت تکنولوژی معمولا بیشترین سرعت رشد را در میان بخشها و صنایع دیگر در اختیار دارد.

پلتفرمهای هوش مصنوعی دارای لایههایی هستند که به سازمانها اجازه میدهد تا مدلهای یادگیری ماشینی را از چارچوبها، زبانها، پلتفرمها و ابزارهای مختلف مستقر کنند. در حال حاضر محققان زیادی از انواع یک نوع یادگیری عمیق شبکه های عصبی بازگشتی به نام شبکه “حافظه بلند مدت کوتاه مدت (long short term memory(LSTM)) که توسط هاچ ریتر و شمیدهابر در سال 1997 معرفی گردیده است، استفاده می کنند. هوش مصنوعی یک علم میان رشته ای با چندین رویکرد است ، اما پیشرفت در یادگیری ماشین و یادگیری عمیق باعث ایجاد تغییر الگوی تقریباً در هر بخش از صنعت فناوری می شود. در این مرحله دادههایی که از قبل جمعآوری شدهاند، برای آموزش مدلهای یادگیری ماشین از طریق روشهای گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند.