تشخیص اخبار جعلی با کمک هوش مصنوعی

“رومانا دورفر”(Romana Dorfer) و “سیلجا کمپینگر”(Silja Kempinger) به طور مستقل تصمیم گرفته است با خطر فزاینده این اطلاعات نادرست مقابله کنند. سیلجا اقتصاددان اجتماعی است، که یک دوره آموزشی سواد رسانه‌ای کرد و رومانا که توسعه دهنده نرم‌افزار و متخصص هوش مصنوعی است، آغاز می‌شود، تحقیقاتی را روی یک نرم‌افزار مناسب آغاز می‌کند. زمانی که نمونه‌ای از این نرم‌افزار آماده می‌شود، او با یکی از آنها استارت آپ سیلجا ملاقات کرد. از آن زمان، استارت آپ آنها جوایز متعددی را کسب کرده است.

اخبار جعلی می‌تواند باعث اختلال در ساختار جامعه شود. اخیراً دو اقتصاددان، نرم افزاری به نام “Factinsect” توسعه داده اند که این پتانسیل را با کاهش روند صحت سنجی به چند ثانیه، از بین ببرد.

ما جوایز بسیاری مانند مقام اول در مجله روز بنیانگذاران مجله وین در سال ۲۰۲۱ را دریافت کرده‌ایم. در همان سال، ما در مسابقه فینال استارت‌آپ زنان اروپا بودیم و برنده مینی شتاب استارت‌آپ در Talent Garden Austria شد.

سایت آی او در این قسمت از مجموعه استارت آپ روز، از سیلجا در مورد Factinsect و چالش‌های راه اندازی یک شرکت صحبت کرده است.

Factinsect متنی مشکوک را با رسانه‌های با کیفیت انتخاب شده مقایسه می‌کند. حتی اگر متن‌ها متفاوت باشند، تشخیص مصنوعی می‌دهد که متون همدیگر را تایید می‌کند یا در تضاد هستند. کاربران در عرض چند مورد مشخص از معتبر بودن اطلاعات می‌کنند. این نرم افزار را می‌توان از طریق مرورگر Factinsect یا مستقیما در صفحه اصلی سایت www.factinsect.com استفاده کرد. “فnavhrی factinsect memی‌ntundenne thanne barnahahahahahattt belکhah bhahahahhahahahah یک memhnthvی”

بخوان  لایه اوزون در حال ترمیم شدن است

آیا تامین بودجه برای شما سخت بود؟

هوش مصنوعی ما به طور قابل توجهی نسبت به سایر روش های حل برای برنامه های مشابه برتری دارد. متن را تشخیص می‌دهد و آنها را با هم مقایسه می‌کند، حتی اگر متن متفاوت باشد. واضح‌ترین مزیت آن نسبت به بررسی‌های دستی، فاکتور زمان است: Factinsect در چند نتیجه را می‌دهد. ما فقط با شرکای تجاری همکاری می‌کنیم که به استقلال حقیقت‌سنجی ما احترام می‌گذارند خیلی می‌دهیم. نرم افزار ما همچنین با دستورالعمل های اخلاقی اتحادیه اروپا برای هوش مصنوعی قابل اعتماد مطابقت دارد.

شما چه مشکلی را حل می کنید و چرا کارتان مهم است؟

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، در سال ۲۰۱۵/۲۰۱۶، حدود دو میلیون نفر به اتحادیه اروپا گریختند. این موضوع و مشکلات مربوط به آن به انتشار گزارش‌های نادرست بسیاری در رسانه‌ها منجر شد. نتیجه این امر نژادپرستی و حمله به افرادی که مهاجرت کرده بودند، شدند.

هدف اصلی ما تاثیرات منفی اخبار جعلی و بازگرداندن مشترک حقایق برای همزیستی مسالمت آمیز است. اما تنها زمانی می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم که از نظر تجاری موفق شویم. در حال حاضر Factinsect به زبان آلمانی برای رسانه های تریشی در دسترس است. نسخه انگلیسی زبان با رسانه از ایالات متحده آمریکا در مرحله توسعه است. پذیرش این سیستم، افزودن رسانه‌ها و زبان‌های بیشتر را در آینده آسان می‌کند.

انتهای پیام



منبع

می‌توان توضیح داد که برنامه کاربردی نرم‌افزار شما در برابر اخبار جعلی چگونه عمل می‌کند؟

دوست دارید پنج سال دیگر نرم افزار Factinsect چه پیشرفتی کرده است؟

بخوان  تصویر خیره‌کننده‌های مهد ستاره‌ای سحابی «شکارچی»

ما کمکهای مالی برای توسعه بیشتر نرم افزار و هوش مصنوعی دریافت کرده ایم. در حال حاضر، ما به سرمایه‌گذاری فرصت سرمایه‌گذاری در Factinsect را می‌دهیم، یک سرمایه‌گذاری با تجربه در صنعت رسانه ایده‌آل خواهد بود.

چه چیزی Factinsect را بهتر یا متفاوت از نرم افزارهای موجود می‌کند؟

بررسی دستی حقایق مانند سازمان‌های Correctiv یا Mimikama، زمان بر و مستعد خطا است. حتی شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک/متا همچنان از نیروی انسانی برای شناسایی اخبار جعلی استفاده می‌کنند. ما این مشکل را با بررسی حقایق خودکار خود با ارائه نتیجه در چند مرحله مشخص از اعتبار اطلاعات حل می‌کنیم. به این ترتیب، کاربران می‌دانند که باید برای یک موضوع خاص انجام دهند یا خیر. این سامانه کاملاً واضح است و نشان می‌دهد که خبر مورد نظر با کدام رسانه با کیفیت مقایسه می‌شود و کدام یک از سامانه‌های متنی را نشان می‌دهد. شرکت‌های مرتبط مانند شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌ها می‌توانند Factinsect را مستقیماً از طریق واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار کاربردی یا API در سیستم‌های خود داشته باشند. چشم‌انداز بلندمدت ما این است که به جامعه یک پایگاه اطلاع‌رسانی کند و به این ترتیب به آینده‌ای صلح‌آمیز و امن کمک کند.

چه عواملی باعث افتخار شما شده است؟