تشخیص بیماری‌های روده با توالت هوشمند

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افبه گفته پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا، این توالت هوشمند دارای حسگری است که صداهای تولید شده هنگام مدفوع‌کردن یا خروج گاز را می‌کند. این دستگاه به یک سیستم هوش مصنوعی متصل است که حرکات روده را طبقه بندی می کند.

برای افراد مبتلا به شرایط خاص، مانند بیماری‌های بیمار، این دستگاه می‌تواند نظارت مفیدی را برای پزشکان فراهم کند. مبتکران توالت هوشمند بر این باورند که حمام‌ها در آینده نیز می‌توانند به ابزار نهایی نظارت بر سلامت تبدیل شوند. در برخی مواقع، می‌توان پیشنهادهایی برای سبک زندگی ارائه کرد و به شما بگویید فیبر یا مواد مغذی بیشتر بخورید.

پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا قصد دارند آکوستیک دنیای واقعی را جمع‌آوری کنند تا مدل ماشینی آن‌ها را با محیط‌های مختلف حمام سازگار کنند.

پژوهشگران موسسه فناوری جورجیا، توالت هوشمندی تولید کرده اند که با گوش دادن به صداهای تولید شده در هنگام اجابت مزاج، می‌توانند علائم بیماری‌های روده را تشخیص دهند.

انتهای پیام



منبع

تشخیص بیماری‌های روده با توالت هوشمند

این توالت در آزمایش‌ها، نشانه‌های وبا و سایر بیماری‌های مزمن را شناسایی کرد و امیدی برای شروع درمان در اولین فرصت – از این موارد حتی ظاهر شوند – می‌شود.

اسکن‌ها را به الگوریتم وارد کردند و الگوریتم یاد گرفتند که آنها را رتبه‌بندی کنند. عملکرد توالت در برابر داده‌ها با و بدون نویز پس زمینه به چالش کشیده شد. این خطر می‌کرد که بدون توجه به محیط حسگر، ویژگی‌های صدا را تشخیص می‌دهد یا خیر.

وبا یک بیماری بیماری است که باعث می‌شود. سالانه بیش از چهار میلیون فرد مبتلا به این بیماری در سراسر جهان می‌شوند. این بیماری منجر به مرگ حدود ۱۵۰۰ نفر می شود. این یک مشکل حاد در بخش‌هایی از جهان مانند آفریقای جنوب صحرا و مناطق روستایی جنوب آسیا است که احتمال می‌رود در آن‌ها بیشتر باشد. وبا سومین عامل اصلی مرگ و میر کودکان در جهان است که دقیقاً پس از ذات الریه و زایمان زودرس قرار دارد.

بخوان  رصد سیارک عجیبی که طول آن ۳ برابر عرض آن است

شناسایی بیماری‌های مشترکی بالقوه برای چنین مواردی می‌توان متخصصان بهداشت را زودتر آگاه کرد و منابع را بهبود بخشید. با این حال، به وضوح، نظارت بر این بیماری و سایر بیماری‌های روده یک موضوع حساس است.

آفریقای سیاه، آفریقای جنوب صحرا یا زیرصحرایی اصطلاحی است که برای مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا به‌کار می‌رود.

این حسگر همچنین می‌تواند در مناطق فاجعه‌بار (جایی که آب به انتشار پاتوژن‌های منتقل شده از آب می‌شود) یا حتی در مراکز مراقبت‌های بهداشتی و آسایشگاه، برای نظارت خودکار بر حرکات بیماران استفاده شود. شاید روزی، این الگوریتم کار با دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه برای نظارت بر حرکات روده و سلامت کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

پژوهشگران این مطالعه، ساعت‌ها نمونه‌های صوتی و تصویری از بیماران سالم و ناسالم را جمع‌آوری کردند تا یک فرمول را ایجاد کنند. هر کدام را به یک اصل آنها تبدیل کردند که در تصویری از صدا است. کارهای مختلف، ویژگی های متفاوتی را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، بیماری و مدفوع به ترتیب یک صدای ثابت و منفرد ایجاد می‌کنند.

مایا گاتلین (Maia Gatlin) هوافضا در موسسه فناوری جورجیا، در بیانیه رسانه‌ای گفت: امیدواریم این حسگر که کوچک و غیرتهاجمی است، در مورد مناطقی که می‌تواند یک مهندس خطر دائمی باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شبکه عصبی کامپیوتری به دنبال شناسایی تغییرات ظریف در صدای ایجاد شده در هنگام اجابت مزاج، آسیب زدن یا دفع گاز است.