درمان بیماری‌ها با کمک رباتی که در بدن می‌خزد

این استاد مهندسی شیمی و زیست مولکولی، قصد دارد ژل ربات‌ها را آموزش دهد تا در برابر تغییرات زیستی و بیوشیمیایی واکنش نشان دهنده واکنش نشان دهد. او همچنین قصد دارد سایر اشکال الهام را از کرم‌ها و موجودات دریایی را آزمایش کند و دوربین‌ها و حس‌هایی را روی بدن آن‌ها قرار دهد.

نام این ربات ژل‌بات (gelbot) با تغییرات دما می‌کند و شبیه به صمغ میوه است و ساختار آن در تضاد کامل با ربات‌هایی است که از مواد سخت فلزات و پلاستیک ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک پست، ‌محققان ربات خزنده کوچک ساخته‌اند که امیدوارند از آن برای درمان بیماری‌ها در بدن انسان استفاده کنند. این ربات می‌تواند به مناطق مختلف بدن دارورسانی کند و سپس از بین برود.

دکتر ربات ژله‌ای کوچک ساخته شده است که در بدن انسان حرکت می‌کند و به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند.

نویسنده ارشد این مطالعه، دیوید گراسیاس(David Gracias) از دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: به نظر بسیار ساده می‌رسد، اما این، رباتی است که بدون باتری، بدون سیم کشی و بدون منبع تغذیه خارجی و فقط در اثر تورم و کوچک شدن ژل حرکت است. می کند.

این ربات خزنده کوچک که با استفاده از چاپگر سه‌بعدی از ژلاتین به همراه ذرات آهن ساخته شده است، ممکن است در نهایت جایگزین قرص‌ها یا تزریق‌های داخلی شود که می‌تواند عوارض جانبی مشکل‌سازی به همراه داشته باشد.

گراسیاس همچنین آن را از بدن انسان، مناسب استفاده به عنوان رباتی دریایی برای گشت‌زنی و نظارت بر سطح اقیانوس برای مبارزه با می‌بیند.

بخوان  کاوشگر میان‌ستاره‌های ناسا از مرگ بازگشت

انتهای پیام



منبع