راکت‌لب در ماموریت “اگه می‌تونی منو بگیر” ناکام ماند!

ماهواره “MATS” در ابتدا قرار بود بر فراز یک موشک روسی به مدار پرتاب شود، اما پیمانکار اصلی آن پس از جنگ روسیه و روسیه، این توافق را لغو کرد و مجددا یک پرواز با موشک الکترون را برای انجام آن رزرو کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک موشک “الکترون” متعلق به شرکت راکت لب روز گذشته در ساعت 13:27 به وقت منطقه زمانی شرقی از زمین برخواست تا ماموریتی موسوم به «اگه می‌تونی منو بگیر» را اجرا کند. قرار بود طی این ماموریت، موشک الکترون یک ماهواره تحقیقاتی را به مدار زمین و در این مسیر اولین مرحله خود را جدا کرده و در جو رها کند. این بخش از موشک با استفاده از یک چتر نجات سرعت خود را کاهش می دهد و یک بالگرد موسوم به “سیکورسکی اس-92” آن را در دریافت هوا کند و با تحویل این بخش به مجتمع تولید موشک های راکت‌لب، موشک الکترون را به اولین موشک کوچک می کند. چندبار مصرف در جهان تبدیل کند.

در طی آن مأموریت، بالگرد «سیکورسکی اس-92» با موفقیت اولین مرحله از موشک الکترون را دریافت کرد، اما مدت کوتاهی از آن، محموله رفتاری غیر قابل انتظار از خود نشان داد که خلبانان مجبور شدند آن را درون آب رها کنند.

بازیابی موشک از دل آسمان با شکست شد

او افزود: به عنوان یک روش استاندارد برای ایمنی، زمانی که این اتفاق رخ دهد می‌دهد ما بالگرد را از منطقه‌ای بازیابی خارج می‌کنیم، بنابراین امروز نمی‌توانیم اقدام به گرفتن پیشران کنیم.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا قصد داشت مرحله اول موشک الکترون را حدود ۱۹ دقیقه پس از پرتاب با استفاده از یک بالگرد در آسمان کند تا از افتادن آن به آبخورنده دریا جلوگیری شود و تحویل آن در خشکی برای تجزیه و تحلیل و استفاده مجدد نهایی شود. تبدیل شود.

بخوان  توییتر در حال حاضر در حال آزمایش برنامه تأیید ماهانه 8 دلاری خود است

موشک ۵۹ فوتی(۱۸ متری) الکترون، یک موشک کوچک است که تا امروز ۳۲ ماموریت به انجام و یک وسیله نقلیه قابل مصرف است. نمایندگان این شرکت گفته‌اند که پیدا کردن و استفاده مجدد از مرحله اول این موشک به راکت‌لب اجازه می‌دهد تا آمار پروازهای خود را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام



منبع

این موشک به قدر کافی پس از پرتاب سوخت ندارد که چنین مانورهایی انجام دهد بنابراین راکت‌لب تصمیم گرفت از یک بالگرد که چتر نجات مرحله اول را در هوا می‌گیرد برای دریافت پیشران استفاده می‌کند.

بازیابی موشک از دل آسمان با شکست شد

شکست بالگرد نباید کل ماموریت را تحت‌الشعاع قرار دهد. این یک روند جانبی بود و ماموریت «اگه می‌تونی منو بگیر» در رسیدن به هدف خود موفق عمل کرد و ماهواره «MATS» را به مدار تعیین‌شده رساند.

بیکر گفت که موشکن در اقیانوس آرام پایینی نرم داشت و راکت‌لب قصد دارد آن را با قایق بازیابی کند.

با همه این موارد، راکت‌لب می‌دهد پیشران‌های خود را از آب دور نگه می‌دارد. و به همین دلیل قصد داشت بالگرد سیکورسکی را به دنبال پیشران در حال بررسی الکترون در ماموریت «اگه می توانید منو بگیر» بفرستد اما این روند طبق برنامه پیش نرفت.

موشک الکترون فرود عمودی مشابه آنچه پیشرانه های موشک فالکون ۹ و فالکون هوی شرکت اسپیس ایکس انجام می دهد، بسیار کوچک است.

با این وجود مأموریت ارسال ماهواره به مدار موفقیت آمیز بود و موشک الکترون ماهواره‌ای با نام “MATS” را یک ساعت پس از بلند شدن در مدارقر کرد اما راکت‌لب روندی را که ماموریت “اگه می‌توانی منو بگیر” نامگذاری کرده بود. موفقیت به انجام.

بخوان  محققان روش بررسی ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تأیید کد نرم افزار توسعه داده اند

راکت‌لب موشک را از دریا بازیابی کرده و با قایق به ساحل برد. این شرکت پیشران این پرواز را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و سپس یکی از ۹ موتور «رادرفورد» آن را بررسی و آزمایش کرد و نتایج امیدوارکننده‌ای را به دست آورد.

بازیابی موشک از دل آسمان با شکست شد

این شرکت در جهت رسیدن به هدف خود یعنی دستیابی به قابلیت استفاده مجدد از پیشرفت‌هایی نیز داشته است. به عنوان مثال، پیش از این یک بالگرد در ماموریتی که در ماه مه سال جاری با نام “There And Back Again” انجام شد، موفق به بازیابی پیشران موشک شده بود.

مدیر ارتباطات شرکت مور راکت‌لب، در جریان پخش اینترنتی پرتاب روز گذشته گفت: به دلیل دست گرفتن سنجش از راه دور مرحله اول موشک طی بازگشت به جو، ما الکترون را در این ماموریت خشک به خانه نخواهیم برد.

راکت لب توضیح داد که ماهواره “MATS” پایه ماموریت علمی “SNSA” برای بررسی تصویری و درک بهتر از سطح زمین با باد و الگوهای آب و هوایی نزدیک به زمین است.

شرکت فضایی راکت‌لب (Rocket Lab) با موفقیت یک ماهواره سوئدی را به مدار زمین رساند، اما نمی‌توانست برنامه پیشران خود را بوسیله بالگرد در هوا ببرد.