مقاله نقش تکنولوژی نانو در توسعه جهان امروز، بخصوص صنعت الکترونیک و کامپیوتر | 1biti

محصولات نانوی ایران در سال ۹۶ به ۴۷ کشور دنیا (عمدتاً در آسیا و اروپا) صادر شده‌است. حوزه دیگر و بسیار مهم کاربرد فناوری نانو در تولید دارو‌های هوشمند است. به گفته این کارشناس حوزه نانوفناوری داروی هوشمند قابلیت تشخیص بافت آسیب دیده را خیلی سریع دارد. در اصطلاح عامیانه گفته می‌شود گلو چرک یا ریه عفونت کرده است؛ فناوری نانو دارویی تولید کرده است که هدفمند عمل می‌کند و به محض ورود به بدن وارد ریه‌ای می‌شود که آسیب دیده است.

  • به عنوان نمونه کميته مشاوران رئيس‌جمهور آمريکا در علوم و فناوري در تاييد برنامه ملي نانو فناوری براي سال ۲۰۰۱، از نانوتکنولوژي به عنوان محور آينده جهان ياد مي‌کند.
  • سیلیکون کربید از نانو کریستال های سبک با مقاومت بالاست که با اعضای بدن انسان نیز سازگاری دارد.
  • در نتیجه برای آنکه شما بتوانید از مزایای نانوذرات در پروژه و هدف خود استفاده کنید، نیاز است تا شناختی کامل از روش‌های سنتز داشته باشید.
  • ایران طی سال های اخیر توانسته از فناوری نانو به صورت عملی بهره برداری ‌کند و جایگاه جهانی خود در این حوزه را ارتقا دهد، به طوری که در حال حاضر از جایگاه قابل قبولی در میان کشورهای دارنده این فناوری برخوردار است.
  • در زمینه نانوتکنولوژی و نانومواد, نوآوری های سلامت و داروهای بهتر محقق شده است.

نانوذرات از جمله نقاط کوانتومی، که نور رنگ های مختلف را بسته به اندازه خود ساطع می کنند، می توانند تشخیص همزمان مارکرهای چندگانه را ممکن سازند. بنابراین نانوتکنولوژی می تواند تجسم کردن نشانگرهای مولکولی باشد که مراحل و انواع سرطان ها را شناسایی می کنند و به پزشکان اجازه می دهند سلول ها و مولکول های غیرقابل کشف را از طریق تصویربرداری معمول ببینند. • فراتر از سهل‌شدن استفادة بهينه از دارو، نانوتکنولوژي مي‌تواند فرمولاسيون و مسيرهايي براي رهايش دارو تهيه کند، که به‌نحو حيرت‌انگيزي توان درماني داروها را افزايش مي‌دهد. آرتاسیل 7001 بعنوان یک پوشش نهایی جهت سنگ های آنتیک ومصنوعی ، سطوح بتنی ، آجری مورد استفاده قرار می گیرد .

بخوان  لیست بهترین وکلای وکیل کیفری ایران صفحه 1

تحقیق و توسعه[ویرایش]

در کنار این فعالیت‌ها، کتاب‌های متعددی نیز به چاپ رسیده‌است که از آن جمله می‌توان به ۳۲ کتاب انگلیسی و ۱۲۶ کتاب به زبان فارسی اشاره کرد. یکی از عمده‌ترین کاربردهای فناوری نانو در حوزه نانو الکترونیک است که MOSFET از نانوسیم‌های کوچک به طول تقریبی ۱۰ نانومتر ساخته شده‌است. ما در تکنولوژی نانو هنوز در ابتدای راه بوده و مرزهای جدیدی مجله خبری 1 بیتی را برای زندگی آینده و به کمک نانو فناوری در تصورداریم. در نظر بگیرید که تاکنون هر آنچه آدمی توانسته در علوم مختلف محقق نماید، در حوزه اعداد و ارقامِ نه خیلی کوچک یا ماکرو مطرح بوده است. اصطلاح نانوتکنولوژی برای اشاره به این علم به کار برده شده و ویژگی مشترک هرمقوله ای که در این دسته بندی قرار بگیرد کنترل مواد در مقیاس نانو است.

تعيين بودجه ­هاي کلان در کشورهاي صنعتي براي تحقيقات در زمينه نانوتکنولوژي

در حقیقت اگر همه متریال ها و سیستم ها ساختار زیر بنایی خود را در مقیاس نانو ارائه دهند در آن هنگام همه ی واکنش ها به شکل بهینه و سریع انجام می گیرد. مواد در ابعاد نانومتری یک‌سری خاصیت پیدا می‌کند که برای متخصصان این حوزه بسیار جذاب است به‌طوری که مهندسان نانوفناوری از این تغییرات در حوزه‌های مختلف سبک زندگی استفاده می‌کنند. به گفته باقری مثلا در حوزه الکترونیک، متخصصان توانسته‌اند به‌واسطه فناوری نانو، ترانزیستور‌هایی را تولید کنند که ظرفیت پردازش بسیار بالاتری دارند. اگر نانوفناوری نبود الان کامپیوتر‌ها و گوشی‌های هوشمندی با این توان پردازش نداشتیم. گرچه علم و فناوری نانو مدرن کاملاً جدید است، اما مواد در مقیاس نانو قرن ها مورد استفاده قرار می گرفتند. ذرات طلا و نقره به اندازه جایگزین صدها سال پیش در شیشه های ویترای کلیساهای قرون وسطایی رنگ ایجاد کردند.

بخوان  25 تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند | 1biti

http://118amoozesh.ir

به این شکل قادر بودند با نفوذ درساختار مولکولی مواد، دنیای جدید را به روی چشم بشر باز نمایند. وب سایت رهاکو به عنوان یک هلدینگ مهندسی توانسته است بعنوان مرجع مجازی سازی ایران رفرنس و منبع معتبری در زمینه مجازی سازی و همچنین ارائه خدمات و محصولات حوزه مجازی سازی شما را یاری کند. فناوری نانو بسیار گسترده است تازه امروزه بسیار اندک از ان استفاده می شود.

فناوری نانو تکنولوژی علوم و مهندسی