میلیاردی که می‌خواهد جلوی ایلان ماسک را بگیرد



یک کارآفرین میلیاردر پول زیادی خرج کرد تا یک ضد تبلیغ علیه فناوری کاملا خودران شرکت تسلای ایلان ماسک در پرتماشاگرترین رویداد ورزشی آمریکا یعنی مسابقه معروف به «سوپر بول»(Super Bowl) پخش شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، یک کارآفرین فناوری کالیفرنیایی کمپین خود را برای ممنوع کردن فناوری کاملاً خودران تسلا با پخش یک آگهی تلویزیونی در جریان مسابقه سوپر بول که یکشنبه شب برگزار می شود، با توجه به خطری که کرده است.

دن اودود(Dan O’Dowd) معتقد است که فناوری خودران برای همه خطرناک است. ساخت و پخش این ضد تبلیغ، جدیدترین اقدام و جدیدترین تاکتیکی است که توسط اودود 66 ساله است، کسی که آخرین فناوری پیشنهادی ایلان ماسک برای خودروها، تهدیدی برای همه کاربران خیابان ها و جاده ها است.

گفتنی است سفارش پخش این تیزر ۳۰ ثانیه در خلال مسابقه سوپر بول که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر مخاطب تلویزیونی دارد، حدود ۷ میلیون دلار برای دن اودود هزینه کرده است.

در این تیزر ۳۰ ثانیه‌ای شاهد یک تسلا ۳ خودران هستیم که چراغ‌های هشدار اتوبوس مدرسه و دانش‌آموزان را نادیده می‌گیرند، به یک کالسکه روی خط عابر برخورد می‌کنند و تابلوهای ورود ممنوع را ررد می‌کند و بدتر از همه یک مانکن کودک را بی‌توجه می‌کند. به حضورش وسط جاده زیر می‌گیره!

مدل‌های موجود از رانندگان تسلا می‌شوند که کنترل خودرو را همیشه در دست داشته باشند و حواسشان باشد، اگر چه خودروهایی با تجهیزات ایمنی از جمله خودروهایی که کنترل می‌کنند، سرعت خود را با میزان ترافیک در جاده تنظیم می‌کند.

بخوان  پروژه «آژانس فضایی اروپا» برای پرتاب یک کاوشگر به اندازه تلفن همراه

شرکت تسلا در حال توسعه چیزی است که به عنوان «فناوری کاملاً خودران» توصیف می‌شود که به طور خودکار سرعت خودروها را کاهش دهد و با نزدیک شدن به علائم ایست و چراغ راهنمایی کند.

این فناوری پس از تعیین دلار، با قیمت ۱۵ هزار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

انتقادات به این فناوری جدید

اودود که خود مالک خودروی تسلا است، به شدت از این فناوری که تسلا معتقد است تا پایان سال جاری در موقعیت قرار خواهد گرفت، انتقاد می‌کند.

وی می‌گوید: اگر از این موضوع صحبت کنید[مسائل نمایش داده شده در تیزر] بگذرد و این فناوری را عرضه کند و من نتوانم مردم را متقاعد کنم که یک خودروی خودران مانند یک نوجوان ۱۳ ساله مست است که در خیابان و جاده رانندگی می کند و به هیچ وجه نباید در جاده باشد، شکسته ام.

با این حال، ایلان ماسک با این استدلال مخالف است و برعکس، معتقد است که این فناوری جان‌های بسیار را نجات می‌دهد.

به هر حال، فناوری خودران تسلا از زمان معرفی همیشه درگیر بحث و جدل بوده است.

در ژوئن ۲۰۱۶ فردی به نام جاشوا براون زمانی که تسلای وی در حالت خودران رانندگی می‌کرد، به یک تریلر برخورد کرد و کشته شد. طبق گزارش‌ها، او دستورات شرکت سازنده برای حفظ کنترل خودرو، تماشای فیلم بوده است.

در ماه ژوئن گذشته، ادارات ملی ترافیک ترافیک بزرگی که ناظر ایمنی جاده ای ایالات متحده است، منتشر کرد که نشان می دهد خودروهای تلاقی تقریباً ۷۰ درصد از ۳۹۲ تصادف مربوط به فناوری پیشرفته خودران و کمک راننده در ۱۱ ماه گذشته را به خود اختصاص داده اند.

بخوان  آمار بازدیدکنندگان ChatGPT برای اولین بار ریزش کرد!

انتهای پیام



منبع