پیش بینی تکنولوژی 1 بیتی

طرفداران تسلا به این آزمایش واکنش نشان دادند و ادعا کردند که در این تصادف، فناوری FSD استفاده نشده است. براساس این گزارش، انجام آزمایشی یک ماهه در کیتایلو که منطقهای مسکونی با بیش از ۲۰۰ خانواده واقع در ارومچی و جزو منطقه سین کیانگ است اثربخشی سیستم را نشان میدهد. برخی دیگر معتقدند که چیز خاصی در مورد موجودات بیولوژیکی ساخته شده از گوشت و خون وجود دارد و تکرار رفتار با استفاده از تراشههای سیلیکونی در بهترین حالت میتواند یک ربات زامبی متقاعد کننده ایجاد کند رباتی که به نظر هوشیار است، اما این طور نیست. در ماه اکتبر و پس از چند ماه، اپل اعلام کرد که همین سرویس اکنون توانسته به ۶.۵ میلیون مشترک دست پیدا کند در حالی که ۸.۵ میلیون کاربر دیگر هنوز به شکل رایگان از آن بهره می برند.

در حالی که موضوع تشخیص چهره از یک امکان تجاری روی تلفنهای همراه به یک عامل تشخیص هویت در کشورها (فرودگاهها، ایستگاهها و…) ارتقا پیدا کرده حالا تاثیر این موضوع بر زندگی انسان بیش از پیش ملموس شده است. سیستمهای ساخت سایبری به عنوان یک سیستم خدمات تولیدی تعریف میشود که با مدلسازی مبتنی بر شواهد و یادگیری عمیق داده محور، شبکه بندی شده و مقاوم در برابر خطاها است. به قول مایرو ویتز: تلویزیون تنها رسانهای است که کدها و رمزهای آن را هر کسی حتی کودکان میتوانند به راحتی بفهمند. خودروهای هوشمند: شاید تا به حال ندیده باشید که کسی هنگام رانندگی روزنامه یا کتاب بخواند اما در آینده به احتمال زیاد خواهید دید زیرا خودروهای بدون راننده در آینده به زندگی روزمرهٔ انسانها وارد خواهند شد.

تهدیدی که از سمت هوش مصنوعی حس میشد تا جایی پیش رفت که جمعی از سرشناسترین دانشمندان و کارآفرینان جهان مثل راسل استوارت، استفان هاوکینگ، ایلان ماسک، استیو وازنیاک و خیلیای دیگه (مثل بندهی حقیر :P) سال 2015 نامهای سرگشاده خطاب به همهی فعالان هوش مصنوعی امضا کردن و هشدار دادن که در صورت عدم کنترل هوش مصنوعی، خطر بزرگی بشر رو تهدید میکنه؛ خطری که منجر به ایجاد سلاحهای کشتار جمعی، بردگی انسانها و در نهایت نابودی نسل بشر میشه. در فاصله بین سال های 1950 تا سال 2005 که گوگل در تشخیص گفتار پیشرفت هایی را انجام می دهد. این واژه غالباً در مورد پروژه توسعه سیستم هایی با فرایندهای فکری مشخصه انسان ها، مانند توانایی استدلال، کشف معنا، تعمیم یا درس گرفتن از تجربیات گذشته به کار می رود. یعنی تبدیل تفکر ایستا به تفکر پویا، ژرف و تولیدگر.

به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷، توسعه دهندگان هوش مصنوعی محصولاتی به بازار عرضه کردند که از الگوریتم های گوگل استفاده میکردند. همچنین پایتون با استفاده از جامعه توسعه دهندگان فعال پشتیبانی میشود و افراد تازهکار در این زبان میتوانند آموزشها، سندها و راهنماییهایی با کیفیت بالا برای این زبان بیابند. با توجه به اهمیت موضوع امنیت و ایمنی، برای داشتن جامعه ای امن و آرامش خاطر شهروندان، ایجاد یک سیستم امنیتی و نظارتی هوشمند، بدون خطا و شبانه روزی که از اموال شخصی و عمومی و همچنین حریم خصوصی شهروندان صیانت کند؛ از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب بسیاری به جای اپلیکیشن های محلی کره جنوبی ترجیح می دهند از خدمات آمازون یا پی پال به خاطر امنیت و رابط کاربری مناسبشان استفاده کنند. شبکه های عصبی بازگشت کننده نوعی از شبکه عصبی هستند که به خصوص برای پردازش زبان و تشخیص گفتار مناسب می باشند ، در حالی که شبکه های عصبی حلقوی معمولاً در تشخیص تصویر استفاده می شوند.

به عبارت دیگر، ماشینها به مرور هوشمندتر شده و هرچه بیشتر «مطالعه» کنند، باهوشتر میشوند. البته یکی از مهندسان ارشد که در شبکه دولتی برق چین فعال است به این نکته نیز اشاره کرد که در حال حاضر عمده قطعی های برق به صورت دستی رسیدگی میشوند. بسیاری از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی در تلاش هستند تا از کاربردهای هوش مصنوعی در امور نظامی به دور باشند. برخلاف بشر، این سیستم ها تنها نحوه انجام برخی امور را یاد می گیرند و بنابراین با نام هوش مصنوعی محدود شناخته می شوند. با استفاده از بررسی دستورات خط فرمان سیستم عامل چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم ؟ همچنین، اگر شخصی برای ایجاد و پیادهسازی پروژه خود از گوگل کولب استفاده میکند، نیازمند داشتن دانش درباره دستوررات خط فرمان است. این مهندس ارشد گفت: « شبکه برق چین سالهاست از هوش مصنوعی در عملیات روزانه خود استفاده میکند، به ویژه پس از ساخت گسترده مزارع بادی و نیروگاه های خورشیدی که خروجی انرژی ناپایدار داشتند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات تعداد کاربران جهان اینترنت تا پایان سال ۲۰۱۱ به ۳/۲ میلیارد نفر رسیده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد داشته که بیشترین رشد در بازار کشورهای در حال توسعه رقم خورده است.

بخوان  هوش مصنوعی به زبان ساده 1 بیتی

این نوع هوش مصنوعی در تشخیص زبان و گفتار همیار مجازی سیری (Siri) در اپل، در سیستم های تشخیص بصری خودروهای اتوماتیک، در موتورهایی که محصولات را بر اساس پیشینه خرید شما ارائه می دهند مشهود است. بی تردید چنین تعریفی بسیار کلیست و بنابراین گاهی شاهد بحث هایی در رابطه هوش مصنوعی هستیم.سیستم های هوش مصنوعی معمولا برخی از رفتارها و اعمال مشابه با هوش بشری، یادگیری، استدلال، حل مسئله، ارائه دانش، ادراک، حرکت و در گستره ای کمتر، هوش اجتماعی و خلاقیت را نشان می دهند. هرچند هوش مصنوعی در همان نسخههای اولیه و قدیمی این نوع بازیها نیز حضور داشته، اما در سالهای پیش رو نقش بسیار پررنگتری خواهد داشت.

این رشته، علم مهم و تاثیرگذاری در آینده بشر به حساب میآید. این فناوری به طور گسترده در ساخت نرمافزارهای هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه ابتدا به بررسی مفاهیم کاربردی در حوزهٔ هوش مصنوعی پرداخته سپس به روندها و اهداف این علم اشاره خواهیم نمود و در پایان برخی از کاربردهای روزمرهٔ هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگرچه مقررات حریم خصوصی در سراسر جهان متفاوت است ، اما به احتمال زیاد استفاده بیشتر از فناوری هوش مصنوعی – از جمله هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص احساس- به تدریج در نقاط دیگر جهان نیز گسترش می یابد. گفتمان های عمومی، معمولا مرز بین آنچه هوش مصنوعی در واقعیت حال حاضر به دست آورده و آنچه در آینده امکان دسترسی به آن وجود دارد را از بین می برند. همچنین مقیاسپذیری این زبان نیز از جمله مزیتهای آن برای استفاده در هوش مصنوعی به حساب میآید که برای شروع یادگیری این زبان، میتوانید به دورهٔ رایگان آموزش جاوا در سکان آکادمی مراجعه نمایید.

بازیهای کامپیوتری: گیم از جمله مواردی است که اغلب مردم با آن آشنایی دارند. در بازیهای ویدئویی، هوش مصنوعی بهطور معمول برای تولید رفتار هدفمند پویا در کاراکترهای غیر بازیکن (non-player characters| NPC) استفاده میشود. ایجاد ماشینی با هوش در سطح انسانی که برای هر کاری قابل استفاده باشد، برای بسیاری از محققان هوش مصنوعی شبیه به جام مقدس است! تمایل به این امر که روبات ها بتوانند به طور مستقل عمل کرده و دنیای اطراف خود را درک و نمایند به معنای وجود همپوشانی طبیعی بین حوزه رباتیک و هوش مصنوعی است. مثلاً ممکن است شخصی بگوید «ابرها رو ببین» که منظور اصلیاش مفهوم «باران» است و یا بگوید «اُفت فشار داریم» که در اینجا هم منظور اصلیاش این است که «دریچهها خوب کار نمیکنند.» هر چند ما انسانها میتوانیم به سرعت منظور این شخص را بفهمیم، اما اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که معنای این جملات با مجموع معانی تکتک کلمات آنها متفاوت است مضاف بر اینکه یکی از ویژگیهای مهم یک زبان زندهٔ تکاملیافته زایایی است به طوری که یک زبان زایا قابلیت تولید تنوعی نامتناهی از مفاهیم را دارا است.

یک روش معمول برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی ، آموزش آنها با استفاده از تعداد بسیار زیادی از نمونه های برچسب خورده یا دارای عنوان است. امروزه از هوش مصنوعی در زمینههای بسیار زیادی استفاده میشود. هنگامی که انقلاب رباتها فرا میرسد توسط ماشینهای هوش مصنوعی پیچیده هدایت میشود که با محیطها و زمینههای مختلف سازگار هستند و قادر به یادگیری و عمل برای خودشان در طیف وسیعی از موقعیتها هستند. البته موفقیت اولیه اوراکل به دلیل استفاده از زبان برنامه نویسی C بود، زیرا این زبان برنامه نویسی با انواع سیستم عامل ها سازگار است. هوش مصنوعی عمومی بسیار متفاوت است و نوعی هوش سازگار است که در انسان ها یافت می شود. 3) هوش مصنوعی بسیار قدرتمند (ASI) که از یک انسان توانایی بیشتری دارد. همچنین در گزارش شبکه برق چین آمده است: هنگامی که یک خرابی تجهیزات در شبکه توزیع ولتاژ پایین در منطقه رخ میدهد، پایانههای محاسباتی فوراً عملکرد خود ترمیمی را از جمله مکانیابی خودکار خطا، جداسازی خطا و بازیابی برق آغاز میکنند. برای این منظور از روشهای علمی، شبیه سازی و مدل سازی استفاده میکنند و معمولا نتایج خروجی مدلها را با جنبههای شناختی انسان مقایسه میکنند. در این ابزارها معمار امکان ساخت مجازی ساختمان، تغییر شکل و بهینه سازی آن را دارد.

بخوان  جایگاه تکنولوژی در علم پزشکی انستیتو سلامت مغز دانا | 1biti
بهره مندی از حداقل EQ می تواند شروع مناسبی را در سفرهای روحانی و معنوی فرد در پی داشته باشد، چرا که کمی خودآگاهی و همدلی برای شروع این روند لا زم است، اما به محض آغاز تمرینات معنوی، هوش معنوی خود می تواند در رشد EQ نقش بسیار تقویت کننده و فعال کننده داشته باشد. مجموعه داده های آموزشی بسیار بزرگی وجود دارد- Open Image Dataset Google دارای حدود نه میلیون تصویر است ، در حالی که منبع ویدیوی YouTube-8M دارای هفت میلیون فیلم دارای عنوان می باشد. در واقع، چابکی نه تنها درگیر پاسخگویی به مشتریان است بلکه با بهرهبرداری و کسب مزیّت از این تغییرات به عنوان فرصت، نیز مرتبط است. کامیونیتی توسعهدهندگان این زبان نیز یک امتیاز مثبت دیگر جاوا است زیرا با وجود این جامعهٔ بزرگ همیشه کسی برای پاسخ دادن به سؤالات و مشکلات دولوپرها وجود خواهد داشت. پشتیبانی و خدمات مشتریان: بسیاری از شرکتها در سرویسهای خود این امکان را برای مشتری در نظر گرفتهاند تا در صورت نیاز بتواند با پشتیبان به صورت آنلاین گفتگو نموده و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورد ولی ممکن است همیشه یک شخص واقعی پاسخگوی شما نباشد و البته با ورود هوش مصنوعی به این عرصه، دیگر نیازی هم به آنلاین بودن شبانهروزی منابع انسانی نیست زیرا قادر خواهید بود هر لحظهای که نیاز به اطلاعاتی داشتید با یک ربات هوشمند به گفتگوی آنلاین بپردازید و پاسخ خود را دریافت کنید.

افرادی همچون استوارت راسل «Stuart Russell» و پیتر نورویگ «Peter Norvig» پس از آلن تورینگ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هوش مصنوعی: رویکردی مدرن» یا «Artificial Intelligence: A Modern Approach» کردند که تبدیل به یکی از کتابهای درسی پیشرو در مطالعه هوش مصنوعی شد. امروزه شما شاهد استفاده از قسمت های مختلفی از AI در دنیای سینما هستید که هنوز به واقعیت تبدیل نشده است. هوش مصنوعی میتواند با مشاهده تعدادی نقاشی، نقاشی هایی شبیه به نقاشی های یاد گرفته شده را بکشد و یا نقاشی های شما را با استفاده از مفاهیمی که یاد گرفته تکمیل کند. به عنوان مثال، در مورد اینکه انسانها چهطور چهرهها را تشخیص میدهند یا اینکه چهطور خاطرهها را به یاد میآورند میتوان از این رویکرد استفاده نمود و Cognitive Simulation در حال حاضر یکی از ابزارهای قدرتمند در علم عصبشناسی و روانشناسی شناختی به حساب میآید. مونترآل دومین شهر بزرگ کانادا است که رتبه بیست و دوم برترین شهرهای نوآورانه را به خود اختصاص داده است. با فرض اجرایی شدن این مسیر، برای سفر از شهر فرشتگان به سان فرانسیسکو مسافران مجبور بودند تا از مرکز شهر به حاشیه آن سفر کنند که این خود به خود موجب افزایش زمان و هزینه سفرها میگشت که طبیعتاً دلیل محکمی برای توقف (حداقل موقت) این پروژه به شمار می رود.

این تکنیک اخیراً توسط Uber AI Labs به نمایش گذاشته شد ، که مقالاتی در رابطه با استفاده از الگوریتم های ژنتیک به منظور آموزش شبکه های عصبی عمیق جهت حل مشکلات یادگیری تقویت منتشر کرد.سرانجام سیستمهای خبره ای وجود دارد که در آن ها، رایانه ها با قوانینی برنامه ریزی می شوند که به آنها امکان می دهد مجموعه ای از تصمیمات را بر اساس تعداد زیادی از ورودی ها اتخاذ کنند ، که این عمل به دستگاه امکان می دهد تا رفتار یک متخصص انسانی را در یک حوزه خاص تقلید کند. رن متخصص پردازش زبان طبیعی و لین، دانش آموز وی، به صحت این آمار مشکوک بودند و برای باور آن به دلایل بیشتری نیاز داشتند. این کمک کردهاست که آن را به یک ستون اصلی در استخدام مدرن تبدیل کند.

بخوان  آشنایی با مفاهیم پیچیدگی های تکنولوژی، طبقه بندی و تاثیرات فرداد | 1biti

در همین فضاست که اساساً ماهیت شناختاری علوم طبیعی که بر کشف واقعیت طبیعت استوار بود به تکنولوژی به مثابه ابزاری برای تصرف در طبیعت تغییر ماهیت داده سایت 1biti است. برای پرداختن به بردارهای ویژگی با اندازههای مختلف، از رشته چارک کشیده شده برای به تصویر کشیدن ماهیت اصلی یک ویژگی استفاده کرد. در Cognitive Simulation هم کامپیوترها با هدف بررسی نظریههای مطرحشده در مورد نحوهٔ عملکرد مغز انسان به کار گرفته میشوند. این هوش مصنوعی چیزی شبیه به یک مغز بازسازی شده است. این کتابخانه شامل الگوریتمهایی مربوط به شبکههای عصبی و یادگیری تقویتی است. در واقع، در داده کاوی تلاش میشود کار مربوط به استخراج الگو از دادهها را به ماشینها سپرد. همه این مراکز ارائه دهنده خدمات و برنامهریزی سیاسی و عمومی به یکدیگر ارتباط دارند.

بزرگترین پیشرفت در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی در سالهای اخیر در زمینه یادگیری ماشینی بویژه در زمینه یادگیری عمیق بوده است.این امر تا حدودی با دسترسی آسان داده ها انجام شده است ، اما حتی بیشتر از آن با انفجار در قدرت محاسبات موازی در سال های اخیر ، که در طی این مدت استفاده از خوشه های GPU برای آموزش سیستم های یادگیری ماشینی رواج بیشتری یافته است.این خوشه ها نه تنها سیستم های بسیار قدرتمندتری را برای آموزش مدل های یادگیری ماشین ارائه می دهند ، بلکه اکنون به عنوان خدمات ابری از طریق اینترنت نیز به طور گسترده ای در دسترس هستند. چندی پیش گوگل با رونمایی از محصولات جدید خود که دو گوشی نکسوس و چندین دستگاه دیگر بود به همه نشان داد که نه تنها قدرت این شرکت محدود نیست، بلکه روز به روز از رشد و پیشرفت بیشتر و بیشتر می داند. چین در حال دنبال کردن یک برنامه سه مرحله ای برای تبدیل AI به یک صنعت اصلی برای این کشور است ، برنامه ای که تا سال 2020 به ارزش 150 میلیارد یوان (22 میلیارد دلار) خواهدرسید.بایدو بر روی ساخت اتومبیل های خودران ، با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق خود ، Baidu AutoBrain سرمایه گذاری کرده است و پس از چندین سال آزمایش ، قصد دارد خودروهای کاملاً اتوماتیک خود را در سال 2018 عرضه و آن ها را تا سال 2021 به تولید انبوه برساند.

روگر شانک، رهیافت “غیر منطقی” آنها را “ناهنجار” توصیف کرد (چرا که با پارادایم های “مرتب”(neat) در CMU و استنفورد مخالفت می کرد). آن ها داده ها را به یکدیگر انتقال می دهند و می توانند اعمالی ویژه را انجام بدهند. اغلب زمانیکه یک تکنیک به استفاده روزمره می رسد، دیگر به عنوان هوش مصنوعی تلقی نمی شود، که این پدیده به عنوان “اثر هوش مصنوعی” (AI effect) شرح داده می شود. جنرال موتورز اخیراً اعلام کرده است که تا سال 2019 یک ماشین بدون راننده یا فرمان یا ترمز ساخته خواهد شد ، و فورد نیز نوید به انجام این کار تا سال 2021 داده است. مشتریانی که به وضوح می دانند اطلاعات شخصی آنها چقدر ارزشمند است، خواستار کنترل آن ها هستند. در سطحی بسیار بالا، هوش مصنوعی را می توان به دو نوع دسته بندی کرد» هوش مصنوعی محدود و هوش مصنوعی عمومی. مراقبتهای امنیتی: چک کردن چندین نمایشگر که به دوربینهای کنترلکننده امنیتی متصل هستند کار خستهکنندهای است به نحوی که فرد پس از مدتی دقت اولیهٔ خود را عملاً از دست میدهد و از همین روی آموزش دادن کامپیوترها در این زمینه کار بسیار معقولی به نظر میرسد و این در حالی است که امروزه کامپیوترها قادرند تا خطرات امنیتی را تشخیص داده و در صورت نیاز به مراجع ذیربط اطلاع دهند.