چین در شرف پرتاب یک ماموریت سرنشیندار

انتهای پیام



منبع

چین برای اولین بار همپای رقبایی چون ایالات متحده آمریکا و روسیه است، راه بسیاری را انجام داده است. چرا که فضانوردان در این دو کشور اکتشافات فضایی را تجربه می‌کنند.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان میلیاردها دلار در برنامه فضایی خود صرف نظر کرده و در نهایت امیدوار است انسان را به ماه بفرستد.

اویل ماه گذشته چین سومین ماژول آزمایشگاهی خود به نام “منگتیان”(Mengtian) به معنی “رویای بهشت” را به مقصد ایستگاه فضایی خود موسوم به “تیانگونگ” فرستاد.

چین در شرف پرتاب یک ماموریت سرنشیندار

یکی از شهرهایی که چین به ساخت ایستگاه های فضایی می پردازد، این است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ قدرت اصلی فضایی را با رقبای خود از ایالات متحده آمریکا، روسیه و آژانس فضایی اروپا، همگام و پیشرفته ترین ایستگاه فضایی تبدیل کند که به آن تبدیل شود. دور زمین میچرخد، ایجاد کند.

علاوه بر این بر یک ایستگاه فضایی، چین نیز در حال حاضر برنامه‌ریزی برای ساخت پایگاهی در ماه است و سازمان فضای ملی این کشور اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۹ یک ماموریت سرنشین‌دار به ماه را پرتاب کند. اما ماموریت سفر به ماه آنها در سال ۲۰۱۷ و زمانی که موشک لانگ مارس-۵ Y۲(یک پرتابگر فوق سنگین) در ماموریت ارسال ماهواره‌های ارتباطی به مدار ناکام ماند، با شکست شکست خورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، به گفته آژانس فضایی سرنشین‌دار چین، فضاپیمای سرنشین‌دار شنژو-15 چین و موشک حامل آن است که یک موشک لانگ مارس 2F Y15 روز دوشنبه به منطقه پرتاب منتقل شدند تا قبل از پرواز آتی خود آزمایشات نهایی را انجام دهند.

بخوان  لغو پرتاب «فالکون هوی» در آخرین لحظه
موشک “لنگ مارچ ۵ بی”(Long March 5B) حامل این ماژول آزمایشگاهی بود. برنامه فضایی چین از زمانی که رهبر فقید چین مائو تسه تونگ را تاسف کرد که این کشور حتی نمی‌تواند یک سیب زمینی را به مدار پرتاب کند، بسیار پیشرفت کرده است. چین در اکتبر ۲۰۰۳، پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده آمریکا، سومین کشوری که خود را به نام یانگ لیوه (Yang Liwei) فضانورد کرد، را با موشک خود به فضا فرستاد.

چین در شرف پرتاب یک ماموریت سرنشیندار

چینی‌ها قرار است در آینده نزدیک طی یک ماموریت به نام “شنژو-15” فضانوردان را به ایستگاه فضایی تیانگونگ ارسال کنند.

چین در شرف پرتاب یک ماموریت سرنشیندار

پس از گام نهادن آمریکا و روسیه، چین ساخت ایستگاه فضایی خود را آغاز کرد. آزمایشگاه تیانگونگ ۱ در سال ۲۰۱۱ پرتاب شد. در سال ۲۰۱۳ دومین فضانورد زن چینی به نام “وانگ یاپینگ” یک ویدئو از داخل ماژول این ایستگاه فضایی برای تمام کودکان سراسر جهان ثبت کرد. این فضاپیما همچنین برای آزمایش‌های پزشکی و مهم‌تر همه آزمایش‌هایی است که برای آماده‌سازی ساخت ایستگاه‌هایی در نظر گرفته شده بود، استفاده شد.