کشف فسیل لاک‌پشتی به اندازه یک خودرو

این کشف در ابتدا به طور تصادفی انجام شد، زیرا یک کوهنورد به طور تصادفی به استخوانی در کوه‌های “پیرنه” (Pyrenees) در شمال اسپانیا برخورد کرد. دیرینه‌شناسان، استخوان‌ها را مد بررسی قرار دادند و لگن لاک‌پشت غول پیکر را به همراه بخش پشتی پوست آن کشف کردند. برخی از ویژگی‌های غیرمعمول استخوان‌ها به پژوهشگران می‌توانند این نتیجه را بدهند که به آن‌ها مربوط می‌شوند کاملاً جدید هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، فسیل لاک‌پشتی که به اندازه یک خودروی “فولکس واگن بیتل” (فولکس واگن بیتل) بوده و در زمان دایناسورها در دریاهای اروپا پرسه می‌زده، توسط دیرینه‌شناسان اسپانیایی کشف شده است.

دیرینه‌شناسان اسپانیایی، بقایای فسیلی یکی از بزرگترین لاک‌پشت‌ها را کشف کرده‌اند که روی زمین زندگی کرده‌اند.

این گونه جدید که حدود ۷۰ میلیون سال پیش می‌زیسته، «Leviathanochelys aenigmatica» نامیده می‌شود که به معنای «معمای لاک‌پشت غول‌پیکر» است. این نام مناسبی برای این لاک‌پشت است، زیرا تخمین زده می‌شود که این موجود ۳.۷۴ متر طول دارد. این اندازه، آن را به یکی از بزرگترین لاک‌پشت‌های شناخته‌شده تبدیل می‌کند که تا به حال وجود داشته باشد.

انتهای پیام



منبع

لاک‌پشت‌های آمریکای شمالی و اروپای باستان به طرز جالبی شبیه به نظر می‌رسیدند، اما به هم وابسته نبودند. آنها مستقل از رشد کردند و به این اندازه‌های غول‌پیکر رسیدند. پژوهشگران می‌گویند که Leviathanochelys احتمالاً به لطف اقیانوس‌های داخلی بزرگی که بیشتر اروپا را در آن زمان پوشش می‌دهد، تا این اندازه رشد کرده است.

این پژوهش، در مجله «گزارش‌های علمی» به چاپ رسید.

بخوان  پروژه چین برای تخمین میزان خطر سیارک‌ها

پژوهشگران خاطر نشان کردند که پیش از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این گونه، باید استخوان‌های بیشتر پیدا شود تا به اندازه لاک‌پشت را به صورت قطعی‌تری تخمین بزنند.