۵۴ ماهواره اینترنتی «استارلینک» به فضا پرتاب شدند

شرکت اسپیس ایکس روز شنبه ۵۴ ماهواره اینترنتی استارلینک را با موشک فالکون۹ به فضای پرتاب کرد.

موشک فالکون۹ در ساعت ۴:۳۲ بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی، همراه با ۵۴ ماهواره اینترنتی استارلینک(Starlink) اسپیس ایکس از مرکز فضای کندی(KSC) ناسا در فلوریدا بلند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک فالکون۹ (Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) روز شنبه ۱۷ دسامبر به فضا پرتاب شد و قابلیت استفاده از موشک را برای این افزایش داد.

اولین مرحله موشک کمتر از ۹ دقیقه بعد به زمین بازگشت و روی یک سکوی فرود شناور بدون ‌سرنشین اسپیس ایکس فرود آمد که در اقیانوس اطلس قرار داشت. اسپیس ایکس پس از پرتاب در یک توئیت: فرود مرحله نخست فالکون۹، پانزدهمین پرتاب و فرود این تقویت کننده را تکمیل کرد.

استارلینک، یک مجموعه بزرگ و همیشه در حال رشد از ماهواره‌های پهن‌بند است که خدمات اینترنتی را به مردم سراسر جهان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام



منبع

اسپیس ایکس تایید کرد که مرحله فوقانی موشک، حمل 54 ماهواره استارلینک را به سوی مدار پایین زمین ادامه داد و همه آنها را حدود 15.5 دقیقه پس از پرتاب، طبق برنامهریزی مستقر کرد.

این شرکت تا امروز بیش از ۳۵۰۰ ماهواره استارلینک را به فضای پرتاب کرده است و قصد دارد تعداد بیشتری را نیز به فضای بفرستد. اسپیس ایکس از «اداره هوانوردی فدرال آمریکا» (FAA) برای استقرار حدود 30 هزار ماهواره از نسل بعدی استارلین درخواست اجازه داده است و قصد دارد آنها را با استفاده از موشک «استارشیپ» (Starship) در اعماق فضا مستقر کند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا اخیرا برای 7500 فروند از این ماهواره‌ها انجام داده اما نظر آن در مورد بقیه هنوز مشخص نیست.

بخوان  TikTok اصلی ده سال پیش امروز راه اندازی شد - و توییتر ممکن است آن را بازگرداند

پرتاب شنبه، سومین پرتاب طی دو روز گذشته برای اسپیس ایکس بود. روز جمعه ۱۶ دسامبر نیز یک ماهواره موشک فالکون۹، «توپوگرافی آب‌های سطحی و اقیانوسی»(SWOT) را برای ناسا از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ(VBG) در کالیفرنیا پرتاب کرد. یک ماموریت دیگر، دو ماهواره را برای شرکت مخابراتی «اس‌ای‌اس اس.آ.» (SES SA) از ایستگاه ایستگاه فضایی کیپ کاناورال (CCSFS) در فلوریدا پرتاب کرد.