رکورد جدید انتقال داده به ثبت رسید

این فناوری می‌تواند انرژی‌های را به طور قابل توجهی کاهش دهد و پهنای باند را به شدت افزایش دهد.

وی افزود: می‌توان گفت اینترنت اینترنتی در تمام جهان حدود یک پتابیت است. آنچه ما منتقل می کنیم، دو برابر این رقم است. این حجم فوق‌العاده بزرگی به ما داده شده است که آن را با یک میلی‌متر مربع کابل ارسال می‌کنیم. این نشان می‌دهد که می‌توانم در ارتباط با اینترنت بسیار فراتر از امروز پیش برویم.

انتهای پیام



منبع

یورگنسن، سرپرست این گروه پژوهشی می‌گوید: این آزمایش از داده‌های آنچنان بسیاری استفاده می‌کند که هیچ رایانه‌ای وجود ندارد که این مقدار اطلاعات را با این سرعت ارائه کند یا دریافت کند. بنابراین ما باید ساخت‌گی را از طریق همه کانال‌ها ارسال کنیم و هر بار روی آزمایشی انجام دهیم تا مطمئن شویم که همه آن‌ها به اندازه کافی ارسال و بازیابی می‌شوند.

استفاده از داده های ساختگی

همانطور که گفته شد، این مقدار پهنای بند قادر به دانلود 23 میلیون عکس تنها در یک ثانیه است که آن را در آزمایش‌ها به نمایش گذاشته است. این کار به دست پژوهشگران دانشگاه فنی دانمارک در کپنهاگ انجام شده است که در آن از یک تراشه فوتونی استفاده می شود.

ابتدا این گروه، جریان را به 37 تقسیم کرد که هر کدام از آنها به یک نقطه از کابل فیبر نوری فرستاده شد. در مرحله بعد، هر یک از این کانال‌ها به ۲۲۳ قطعه تقسیم می‌شوند که در برش‌های کارکنان شرکت‌های الکترومغناطیسی وجود دارند. این به اصطلاح «شانه فرکانس» متشکل پره‌های نور در سراسر جهان می‌شود تا در رنگ‌های مختلف به‌طور همزمان و بدون تداخل با ترکیب‌هایی که می‌شوند و قدرت هر هسته‌ای را به شدت افزایش می‌دهد.

بخوان  جستجوی دانشمند ایرانی برای ساخت یک شکل بهتر با استفاده از زبان مصنوعی

یک تراشه جدید رکورد انتقال ۱.۸۴ پتابیت داده در ثانیه را به ثبت رساند که به معنی دانلود ۲۳۰ میلیون عکس در یک ثانیه است.

در گذشته نرخ انتقال داده تا 10.66 پتابیت در سات بوده است، ولی این کار با استفاده از تجهیزات حجیم ناکارآمد و غیرعملی انجام شده است. در حالی که این پژوهش جدید با استفاده از یک تراشه کامپیوتری به عنوان یک منبع نور موفق به ثبت این رکورد جدید شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو ساینتیست، همه ما خواهان قدرت اینترنت هستیم و اکنون یک جهش به سمت آن انجام می شود. بر اساس مقاله‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، یک تراشه کامپیوتری رکورد انتقال ۱.۸۴ پتابیت را از طریق یک کابل فیبر نوری ثبت کرده است.

این ریزتراشه حاوی دو یا چند جزء فوتونیک است که یک مدار عملکردی را تشکیل می‌دهد. این فناوری، نور را شناسایی، تولید، انتقال و پردازش می‌کند تا جریانی از داده‌ها را به هزاران کانال مجزا تقسیم کند و همه آنها را به یکباره در مسافت ۷.۹ کیلومتری منتقل کند.

دانلود ۲۳۰ میلیون عکس در یک ثانیه

یورگنسن همچنین اضافه می‌کند که این دستگاه جدید می‌تواند به اندازه ۸۲۵۱ دستگاه امروزی به‌اندازه خودش در حال حاضر منتقل شود. این اختراع می‌تواند برای همیشه استفاده کند و نحوه اجرای انواع وظایف را در محاسبات تغییر دهد.

توسعه این تراشه هنوز کامل نشده است و دوباره به یک لیزر و دستگاه‌هایی برای رمزگذاری داده‌ها در هر یک از جریان‌های خروجی نیاز دارد. اما یورگنسن ادعا می‌کند که هر دوی این عناصر می‌توانند روی خود تراشه یکپارچه و ادغام شوند که باعث می‌شوند دستگاه‌ها به اندازه یک قوطی کبریت شوند و برای استفاده روزانه بسیار کاربردی باشند.

بخوان  یک فوران مرگبار به انقراض گروهی از دایناسورها انجام می شود